Szárnyal a Toyota Kínában és Japánban
Bő 50 százalékos növekedést ért el márciusban a Toyota hazai piacán.
Bő 50 százalékos növekedést ért el márciusban a Toyota hazai piacán. A világ elsőszámú autógyártója 204,5 ezer gépkocsit értékesített Japánban, ez pedig 51 százalékkal több az egy esztendővel korábbinál. Ennél is impozánsabb a gyártó luxusmárkájának teljesítménye: a Lexus az értékesítés 200 százalékos növekedéséről számolt be. A Toyota ezzel felülteljesített a piacon, amely 37 százalékkal bővült. A cég részesedése 50 százalékra rúg.
A jelentős növekedésben komoly szerepet játszottak a kormányzat autóvásárlást ösztönző intézkedései, amelyek elsősorban a hibrid Toyota Prius eladásait dobták meg. Az igazsághoz ugyanakkor az is hozzátartozik, hogy a gyártó eladásai alacsony bázisról emelkedtek nagyot, ha 2008 márciusához viszonyítjuk a számokat, csak 2,7 százalékos növekedést tapasztalunk.
A Toyota nem csak hazai piacán teljesített jól, komoly növekedést értek el Kínában is. A világ legnépesebb országában az egy esztendővel korábbinál harmadával több, 61 200 autót adtak el.