Guitar Hero és a World of Warcraft - A videójátékok húzták a Vivendi
Az egyik legnagyobb európai médiatársaságnak számító Vivendi – egyszeri tételektől megtisztított – adózott profitja...
Az egyik legnagyobb európai médiatársaságnak számító Vivendi – egyszeri tételektől megtisztított – adózott profitja 2,59 milliárd euró volt, ami alig 10 százalékos csökkenést jelent. A Bloomberg elemzői konszenzusa 2,46 milliárdos eredményről szólt. A vállalat árbevétele a nyereségnél is kisebb mértékben esett: a 27,13 milliárd euró 6,9 százalékkal marad el a 2009-es forgalomtól.
A vártnál jobb teljesítmény elsősorban annak köszönhető, hogy a cég videójáték divíziója az elemzői becsléseket messze túlszárnyalta. A többek közt a Guitar Herot és a World of Warcraftot is jegyző üzletág – amit 2008-ban a legnagyobb piaci szereplőnek számító Activision megvásárlásával hozott létre a cég – 3 milliárd eurós forgalmat realizált, azaz a teljes értékesítés 11 százalékát adta.
Az Activision mellett a Universal Music Group lemez- és zeneműkiadót, a vezető francia fizetős tévét, a Canal+-t és Franciaország második legnagyobb mobilszolgáltatóját, az SFR-t üzemeltető társaság elsősorban felvásárlások révén terjeszkedik. A vállalat tavaly a spanyol Telefonicát túllicitálva 4,18 milliárd dollárért megszerezte a GVT Holding SA brazil távközlési cég többségi tulajdonát, s emellett több leányvállalatuk esetében is kivásárolták a kisebbségi részesedéssel rendelkező partnereiket.
A befektetőknek tetszett a Vivendi gyorsjelentése. A cég részvényeinek árfolyama 4,1 százalékkal erősödött a párizsi kereskedésben, ami az elmúlt három hónap legjobb napon belüli teljesítménye.