Kisvállalkozás-fejlesztés magyar módra
SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány a jövőben elsősorban a családi vállalkozásokat segíti képzéssel és információval, hogy megerősödjenek, és nemzetközileg is versenyképesek legyenek - mondta Maróczi Imre igazgató.
A SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány az idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, és ebből az alkalomból konferenciát tartanak pénteken. Az alapítványt vállalkozói érdekképviseletek, felsőoktatási intézmények, pénzintézetek, minisztériumok hozták létre azzal a céllal, hogy közreműködjön a magyarországi vállalkozói ismeretek, vállalkozói kultúra és vállalkozói környezet fejlesztésében. Maróczi Imre hangsúlyozta, hogy a munkanélküliségre tekintettel kiadványokkal, képzéssel, tanácsadással szeretnének segíteni a munkanélküliből önfoglalkoztatottá válást.
Az elmúlt húsz év munkáját összegezve Maróczi Imre kiemelte, hogy az alapítvány úttörő szerepet játszott a vállalkozásfejlesztés, a vállalkozáskutatás, a vállalkozóképzés területén. Példaként említette, hogy a SEED elsőként végzett kutatást 1997-ben a magyar családi vállalkozások sajátosságairól, működésükről, és dolgozott ki számokra növekedést segítő tréninget. Részt vett a klaszterek szerveződésével foglalkozó európai uniós kutatásban, illetve az elsők között végzett kutatást a távmunka szerepéről, a teleházak hatásáról, a női vállalkozók esélyeiről.
Az eredmények között említette az igazgató, hogy az alapítvány esélyegyenlőségi kézikönyvet adott ki a mikrovállalkozások számára, és esettanulmányt jelentetett meg a sikeres vállalkozó nőkről. Számos kiadványuk - például az üzleti tervezés, a vállalkozásindítás, a praktikus tudnivalók - pedig a vállalkozói ismereteket bővítését segítette. A kisvállalkozásoknak szóló képzéseken, konferenciákon pedig mintegy 10.000-en vettek részt - mondta Maróczi Imre.