Ügyfélkapu: november 10-étől az APEH-nál is lehet regisztrálni
Már az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) központi ügyfélszolgálatain is regisztrálhatnak keddtől - azaz november 10-étől - az adózók az ügyfélkapu rendszerébe, mivel egy jogszabályváltozás miatt az okmányirodák mellett erre az APEH is jogosult lett.
Az APEH stratégiai célkitűzéseinek középpontjában az adóhatóság szolgáltató jellegének erősítése áll. Ennek keretében az APEH célja, hogy az adózók számára minél több, az adókötelezettség teljesítését könnyítő szolgáltatást nyújtson. Az ügyfélkapus regisztráció megvalósításának kiterjesztése ezt szolgálja - olvasható az APEH közleményében. Az elektronikus úton történő adóbevalláshoz ugyanis nélkülözhetetlen az adózó részéről az ügyfélkapus azonosító és a jelszó.
Az ügyfélkapus regisztrációra eddig csak az okmányirodákban kerülhetett sor. A kormányzati elektronikus szolgáltatásokról szóló jogszabály változásából eredően az állami adóhatóság is jogosult lett az első ügyfélkapus azonosító kiadására. Így az adózónak a jövőben csak egy helyre, az APEH központi ügyfélszolgálatára kell elmennie, ha az elektronikus adóbevallás teljesítéséhez szükséges feltételeket akarja megteremteni.
Azok számára, akik még nem rendelkeznek ügyfélkapus hozzáféréssel, az igénylés díjmentes és akár már a regisztráció napján használhatják az elektronikus ügyintézés szolgáltatásait. Az ügyfélkapu igénylésére az APEH központi ügyfélszolgálatain - a megyeszékhelyeken, valamint Budapesten - van lehetőség.