4-es metró: kevesebb forgalomterelés október végétől
Kevesebb forgalmi terelésre, útlezárásra kell számítani október végétől a 4-es metró építési területén; a Fővám téren és a Kálvin téren is visszaadnak a forgalomnak egy-egy területet, újra a teljes vonalon jár majd a 2-es villamos.
A 4-es metró költségvetéséhez tartozik számos felszíni beruházás az Etele tértől a Baross térig, ennek keretében felújítják a kiskörutat, valamint a Móricz Zsigmond körteret, a Szent Gellért teret, a Fővám teret és a Kálvin teret is. A teljes 4-es metró projekt 60 százalékos készültségű, s bár az alagútépítés folyamatosan zajlik a kivitelezők innentől folyamatosan visszaadják a munkaterületeket a lakosságnak.
A beruházó DBR Metró Projekt Igazgatóság tájékoztatása szerint a Fővám térnél az állomásépítés munkaterülete a metró próbaüzemének megindításáig ugyan megmarad, de a 2-es villamos forgalma - több mint két év után - várhatóan október végén helyreáll. A IX. kerületi önkormányzattal együttműködve megújul a Csarnok tér, és a Vámház körút is végleges burkolatot kap október végéig - írták. A Kálvin téren az állomás környezetében a munkagödör és a villamospálya között egy forgalmi sáv október végére elkészül, ezáltal a Szabadság-híd felől megnyílik a forgalom a kiskörút felé. Ezzel párhuzamosan a Múzeum körúton október 25-re végeznek a teljes útpálya kiépítésével, így 2 x 2 forgalmi sávon megindulhat a forgalom.
A Móricz Zsigmond körtéren az állomás szerkezetépítése befejeződött, október végére elkészül a szellőző is, ezt követően indulhat az állomás belső beépítése. A szakemberek a DBR közleménye szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy a Bartók Béla útról a Fehérvári útra történő áthajtást - a munkaterület szűkülésével párhuzamosan - egy sávon 2010 tavaszától biztosítsák. A Szent Gellért térre az elmúlt hetekben települtek át az Etele térről a pajzsokat kiszolgáló létesítmények és elindult a mozgólépcső lejtakna és a kijárat építése is. Emiatt a felső rakpart várhatóan csak 2010 őszén szabadulhat fel, de az alsó rakpart folyamatosan használható lesz. A Baross téren egyelőre nem tervezik a felszíni forgalmi rend változtatását, arra várhatóan csak 2011 első felében kerülhet sor. A Bethlen Gábor utca sétálóutcává válik, elkészül egy új aluljáró is, átszállási kapcsolattal a 2-es és a 4-es metróvonalak között. Ekkor kezdik el felújítani a Thököly utat is a Dózsa György út és a Baross tér közötti szakaszon.