Árversenyben a Puma és az Adidas - Fogy a profit
Az egy esztendővel korábbitól hatodával elmaradó második negyedéves...
Az egy esztendővel korábbitól hatodával elmaradó második negyedéves nyereségről számolt be pénteken a második legnagyobb európai sportszergyártónak számító Puma. A cég adózott profitja 38,5 millió euró volt az elmúlt három hónapban, ami bár kevesebb az előző év hasonló időszakában realizált 45,6-nál, azonban több az elemzők által várt 32,8-nál.
Árverseny vitte el a profitot
A cég gyorsjelentéséből az is kiderült, hogy a második negyedéves forgalom – elsősorban a devizahatásoknak köszönhetően - 4,1 százalékkal emelkedett. A dollár erősödésének eredményeként az amerikai eladások majd 7 százalékkal nőttek, a világ többi részén azonban visszaesett az értékesítés: az ázsiai-csendesóceáni térségben 4,5, míg az egy régióként kezelt Európa-Közel-Kelet-Afrika térségben 1,4 százalékos csökkenést mértek.
A Puma tájékoztatása szerint a nyereség esését az okozta, hogy a válság miatt jelentősen kellett csökkenteniük az árakat, hogy felvehessék a versenyt a konkurensekkel. A gazdasági visszaesés hatására a márkás ruházat iránti kereslet ugyanis megcsappant, komoly készletek halmozódtak fel a legnagyobb gyártóknál, amelyek ezek leépítése érdekében fokozatosan elkezdték lefaragni az árakat. Hasonló tendenciáról számolt be a hét elején a szintén német Adidas is, amelynek tavalyi profitja idén szinte teljesen eltűnt a kedvezőtlen piaci környezet miatt.
Ecoline