Miben jobb a H&M a Zaránál?
A Bloomberg elemzői konszenzusa 4,15 milliárd korona volt.
A Bloomberg elemzői konszenzusa 4,15 milliárd korona volt. Az árbevétel 23 százalékkal, 26,5 milliárd koronára nőtt.
Az eredményekhez az egy évvel korábbinál erősebb euró – a H&M bevételének több mint felét az euróövezetben realizálja – és az is hozzájárult, hogy a társaság számos új üzletet nyitott.
A májusban zárult első üzleti félévben a Hennes & Mauritz 93 új üzletet nyitott, és mindössze kilencet zárt be; egységeinek száma az időszak végén 1822 volt.
A befektetők üdvözölték a híreket. A Hennes & Mauritz részvényárfolyama a bejelentést követően két százalékkal emelkedett a stockholmi tőzsdén. A kurzus az év eleje óta 24 százalékkal erősödött, miközben a nagy rivális európai piacvezető, a (többek között) a Zara márkáról ismert spanyol Inditex „mindössze” 8 százalékkal tudott javítani.