Ez már baba - repeszt a Baba gyártója
A várakozást meghaladó eredményekről számolt be csütörtökön a...
A várakozást meghaladó eredményekről számolt be csütörtökön a világ egyik legnagyobb háztartási cikk és élelmiszergyártója, az Unilever. Bár a brit-holland csoport forgalma 2009 első negyedévében 1 százalékkal 9,5 milliárd euróra süllyedt, az organikus bővülés 4,8 százalékos volt szemben a Reuters elemzői által várt 4,1 százalékkal. Az eladásokat főleg a fejlődő országok húzták, ahol az árbevétel majd 10 százalékkal ugrott meg, de közel 4 százalékos bővülést mértek az Egyesült Államokban. Kevésbé teljesített ugyanakkor jól a vállalat Európában, ahol a forgalom mintegy 3 százalékkal elmaradt a tavalyitól. A többek közt a Domestost, a Cifet, a Liptont, a Babát és az AXE-t gyártó cég adózott nyeresége 43 százalékkal 803 millió euróra esett, azonban ez is magasabb a befektetők által várt profitnál.
A társaság vezérigazgatója, a korábban az ősi rivális Nestlét irányító Paul Polman jelezte: bíznak benne, hogy a vállalat jó teljesítménye az egész évben kitart, s ennek érdekében további erőfeszítéseket tesznek majd az innováció és a marketing területén. Az Unilever számai tetszettek a befektetőknek: a cég papírjai igen erősen, 7,7 százalékos növekedéssel kezdetek csütörtökön, s ezzel az Unilever az FTSE-100 index legjobban teljesítő részvénye volt.
Ecoline