2009. február. 23. 13:55
ecoline.hu
Utolsó frissítés: 2009. február. 23. 13:57
Vállalkozás
Dugó a leállósávban: Suzuki, Škoda, Audi, PSA, Kia
A Volkswagen konszern gyárainak menetrendjéhez igazodva február 23-tól egy hétre...
A Volkswagen konszern gyárainak menetrendjéhez igazodva február 23-tól egy hétre leáll a termeléssel az Audi Hungária Motor Kft – írja a Kisalföld. A múlt év decemberétől négy hétig már szünetelt a jármű és a motorgyártás, január közepétől azonban újraindult a termelés Győrben. A mostani leállás 5500 embert érint.
A győri gyár termelését az anyavállalat, az Audi AG németországi telephelyeinek működéséhez igazítva állítjuk le február 23-a és 28-a között - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Lőre Péter, a vállalat kommunikációs vezetője, aki ugyanakkor cáfolta azt az értesülést, amely szerint az Audi Hungária napokon belül elbocsátaná másfél ezer dolgozóját. A társaság tavaly több mint 1,9 millió motort és 60 ezernél is több járművet gyártott Győrben, ahol emellett 2008-ban 56 ezer autót is összeszereltek.
Az egész ágazat szenved
Az Audi mellett megyeszékhely másik nagy gyára, a Rába is érzi a válságot. Eddig is csökkentett munkaidővel dolgoztak, és ahogyan azt a lapnak az elnök-vezérigazgató elmondta, ez a piaci kilátásokat figyelve úgy tűnik, ha nem lesz változás, így maradhat az év második negyedévében is.
A Suzuki már korábban jelezte, hogy visszafogja termelését. Az esztergomi egységben az eredeti tervek szerint 300 ezer autót állított volna elő az idén, a tavaly év végén azonban 30 százalékkal csökkentette ezt a számot. A vállalat emiatt 1200 embert bocsát el.
A kereslet visszaesést már az egész régióban érzi az autóipar. A térség szektorbeli cégeinek többsége már jelezte, hogy visszafogja kibocsátását. Legutóbb a Kia jelentette be, hogy zsolnai gyáruk két hétig csökkentett termeléssel üzemel, a dél-koreai vállalat előtt pedig a PSA Peugeot Citroen Slovakia közölte, hogy 190 munkahelyet szüntet meg nagyszombati üzemében. Nem hagyta érintetlenül a válság a cseh Škodát se, amely már decemberben úgy döntött, hogy alkalmazottai 3 százalékától megválik.
Ecoline
A győri gyár termelését az anyavállalat, az Audi AG németországi telephelyeinek működéséhez igazítva állítjuk le február 23-a és 28-a között - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Lőre Péter, a vállalat kommunikációs vezetője, aki ugyanakkor cáfolta azt az értesülést, amely szerint az Audi Hungária napokon belül elbocsátaná másfél ezer dolgozóját. A társaság tavaly több mint 1,9 millió motort és 60 ezernél is több járművet gyártott Győrben, ahol emellett 2008-ban 56 ezer autót is összeszereltek.
Az egész ágazat szenved
Az Audi mellett megyeszékhely másik nagy gyára, a Rába is érzi a válságot. Eddig is csökkentett munkaidővel dolgoztak, és ahogyan azt a lapnak az elnök-vezérigazgató elmondta, ez a piaci kilátásokat figyelve úgy tűnik, ha nem lesz változás, így maradhat az év második negyedévében is.
A Suzuki már korábban jelezte, hogy visszafogja termelését. Az esztergomi egységben az eredeti tervek szerint 300 ezer autót állított volna elő az idén, a tavaly év végén azonban 30 százalékkal csökkentette ezt a számot. A vállalat emiatt 1200 embert bocsát el.
A kereslet visszaesést már az egész régióban érzi az autóipar. A térség szektorbeli cégeinek többsége már jelezte, hogy visszafogja kibocsátását. Legutóbb a Kia jelentette be, hogy zsolnai gyáruk két hétig csökkentett termeléssel üzemel, a dél-koreai vállalat előtt pedig a PSA Peugeot Citroen Slovakia közölte, hogy 190 munkahelyet szüntet meg nagyszombati üzemében. Nem hagyta érintetlenül a válság a cseh Škodát se, amely már decemberben úgy döntött, hogy alkalmazottai 3 százalékától megválik.
Ecoline