Uniós vállalkozói díjra esélyes a miskolci vagyonkezelés
Európai uniós vállalkozási díjat kaphat idén a miskolci önkormányzati vagyonkezelés egyszerűsítése.
Az úgynevezett Európai Vállalkozási Díjra jelölt 13 terv között található ugyanis az az elképzelés is, amely a borsodi megyeszékhely önkormányzati vagyonának központi kezelését és a szolgáltatásaihoz való egyszerűbb hozzáférést kívánja megvalósítani. A díjban olyan közszférabeli kezdeményezések részesülhetnek, amelyek Európa-szerte a vállalkozó szellemet támogatják. Az európai vállalkozókból, vezető üzletemberekből és tudósokból, valamint az Európai Bizottság és a tagállami kormányok képviselőiből álló zsűri öt kategória 47 pályamunkája közül választotta ki a terveket. A végső eredményhirdetésre május 13-án kerül sor Prágában, az európai közép- és kisvállalkozások hetének záróünnepségén.
A mai bizonytalan időkben, amikor Európa a munkahelyteremtés és a növekedés garantálásának módjait keresi, ez a nagy érdeklődés kísérte verseny olyan megoldásokat kínál, amelyek serkentik az üzleti vállalkozásokat, új vállalkozások indítására sarkallnak, munkahelyeket biztosítanak, és felvirágoztatják a vállalkozói kultúrát – fogalmazott Günter Verheugen, az Európai Bizottság vállalkozás- és iparpolitikáért felelős tagja a közlemény szerint. A tájékoztatás szerint a Miskolc Holding Zrt. 2006-ban alakult, azzal a céllal, hogy egyszerűbb, centralizált módon kezelje a helyi önkormányzat vagyonát és szolgáltatásait Magyarország harmadik legnagyobb városában.
A társaság feladatköre a fűtés-, a víz- és csatornahálózat működtetésétől egészen a hulladékkezelésig terjed, és a tömegközlekedést, valamint a parkolást is magában foglalja. mA cél az, hogy a vállalatcsoport valódi, a mindennapi igényeket kielégítő és a hétköznapi ügyekkel foglalkozó szolgáltatói szervezetként működjön, és az összes tagvállalat munkájához és szolgáltatásaihoz kapcsolódó adminisztrációt közérthetőbbé tegye a helyi lakosság számára. Ennek köszönhetően korábbi, gyakran bürokratikus rendszereket sikerült megszüntetni, és a csoport működése költséghatékonyabbá vált. Mindezt egyablakos ügyfélszolgálat segíti, ahol a tagvállalatok felének illetékességébe tartozó ügyeket egy helyen, egyszerre lehet elintézni.