Miért lépett ki a Honda a Forma-1-ből? Hát ezért!
A korábban várt közel 500 milliárd jenes nyereség helyett már csak 185...
A korábban várt közel 500 milliárd jenes nyereség helyett már csak 185 milliárd jen (2,08 milliárd dollár) profitot vár a Honda a március 31-én végződő üzleti évére. A társaság ebben az esztendőben már harmadszor módosította eredményvárakozását, természetesen minden esetben lefelé – írja az International Herald Tribune
Nem fogynak az autók
Takeo Fukui a japán autógyártó elnöke az újabb profitwarningot az autóipari tendenciák kedvezőtlen alakulásával indokolta. A vállalat által értékesített gépkocsik száma a válság kiéleződése, azaz szeptember közepe óta jelentősen csökkent, annak ellenére, hogy korábban arra számítottak a Hondát kevésbé rázza meg a kereslet visszaesése konkurenseinél a japán vállalat ugyanis kisebb, kevesebbet fogyasztó gépkocsikat gyárt, mint a versenytársag többsége.
Az értékesítés hanyatlása azonban nem maradt el: a vállalat novemberben az egy esztendővel korábbinál majd harmadával kevesebb kocsit adott el fő piacain, Európában pedig az átlagnál is nagyobb volt a csökkenés. Ekkora visszaesés az értékesítésben az elmúlt 27 évben nem volt.
A japán cég ennek megfelelően a korábban vártnál most már világ minden részén jóval kevesebb autó értékesítésére számít ebben az esztendőben. A társaság elhalasztotta több gyárának elindítását Japánban, és elnapolták a törökországi, illetve indiai egységek tervezett bővítését is.
A Honda egyébként már hetekkel ezelőtt jelezte, hogy 2009-ben komoly költségcsökkentő programba kezd. Ennek egyik pontja, hogy a társaság elhagyja a Forma-1-et, s minden bizonnyal eladja gyári csapatát.