Győztest hirdettek a Goldenbolt versenyen
Az elmúlt hónapokban internetes kereskedők pályázhattak a Goldenbolt verseny keretén belül a 2008 legjobb internetes FMCG kereskedője címre. Az idei év legjobb boltja a whiskynet.hu lett, míg a közönségszavazás legkedveltebb áruháza az etelallergiabolt.hu.
A Goldenbolt győztese, a whiskynet.hu © Stiller Ákos |
A versenyen minden olyan vállalkozás indulhatott, amely FMCG termékeit az interneten keresztül (is) értékesíti. Végül 17 webbolt jelentkezését fogadták el, ezeket pedig számos passzív és aktív mutató alapján pontozták - árulta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág-igazgatója. A passzív mutatókkal olyan szempontokat írtak le, mint az egyes honlapok felépítése, azok kínálata, termékskálája, árazása és a jogi szabályozás, valamint a "vevőkezelés", amely azt méri fel, hogy a vevő hány kattintással tudja megvásárolni a kívánt terméket, illetve hogy a számára fontos információk mennyire vannak eldugva az oldalon. Az aktív szempontokkal a zsűri tagjai azt értékelték, hogy az egyes boltok az érdeklődésre vagy reklamációkra hogyan reagálnak, hogyan szállítják ki a termékeket és milyen a termékek minősége. A KutatóCentrum által megalkotott, a zsűri tagjai által finomhangolt szabályrendszert úgy alkották meg, hogy a 3-4 terméket árusító kisvállalkozásra és a legnagyobb országos szálltóra ugyanúgy ráhúzható legyen, és a szempontokat nézve egyik se legyen hátrányban a másikkal szemben.
A pályázat legjobbjai |
A verseny fődíját, és ezzel a „Goldenbolt 2008” címet a whiskynet.hu nyerte. A győztes a megtisztelő cím mellé a hvg.hu és a maipiac.hu hirdetési csomagját és az Interware webtárhyely szolgáltatási csomagját nyerte. |
Ha megnézzük azon fehasználókat (körülbelül 1 millió felnőtt magyar vásárolt már eddig az interneten, állítja a szakértő a felmérésekre hivatkozva), akik eddig még nem vásároltak élelmiszert, körülbelül félmilliós tömegbázisról beszélhetünk, akik potenciális vásárlóvá válhatnak az elkövetkező 12 hónapon belül.
A KutatóCentrum felmérése a témában azért is jelentős, mert hazánkban nem készült még online FMCG-kereskedelmi felmérés, ehhez pedig bel- és külföldi forrásokat egyaránt felhasználtak.