2008. október. 16. 18:00 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. október. 20. 10:48 Vállalkozás

Győztest hirdettek a Goldenbolt versenyen

Az elmúlt hónapokban internetes kereskedők pályázhattak a Goldenbolt verseny keretén belül a 2008 legjobb internetes FMCG kereskedője címre. Az idei év legjobb boltja a whiskynet.hu lett, míg a közönségszavazás legkedveltebb áruháza az etelallergiabolt.hu.


A Goldenbolt győztese, a whiskynet.hu
© Stiller Ákos
A Mai Piac és a Budapest Bank Business által hirdetett versenyre pályázó üzletek elbírálását neves zsűri végezte el szakmai szempontú tesztek és próbavásárlások után. A cél az volt, hogy megtalálják Magyarország legjobb webboltját, ahol az internetet mindennapi életükben egyre inkább használó emberek elintézhetik rendszeres bevásárlásukat, vagy akár valamilyen speciális ínyencséghez, különlegességhez is hozzá tudnak jutni. A Mai Piac a versennyel párhuzamosan cikksorozatot indított, melyben a honlap-építéssel kapcsolatos hasznos információkkal látta el a kereskedőket.

A versenyen minden olyan vállalkozás indulhatott, amely FMCG termékeit az interneten keresztül (is) értékesíti. Végül 17 webbolt jelentkezését fogadták el, ezeket pedig számos passzív és aktív mutató alapján pontozták - árulta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág-igazgatója. A passzív mutatókkal olyan szempontokat írtak le, mint az egyes honlapok felépítése, azok kínálata, termékskálája, árazása és a jogi szabályozás, valamint a "vevőkezelés", amely azt méri fel, hogy a vevő hány kattintással tudja megvásárolni a kívánt terméket, illetve hogy a számára fontos információk mennyire vannak eldugva az oldalon. Az aktív szempontokkal a zsűri tagjai azt értékelték, hogy az egyes boltok az érdeklődésre vagy reklamációkra hogyan reagálnak, hogyan szállítják ki a termékeket és milyen a termékek minősége. A KutatóCentrum által megalkotott, a zsűri tagjai által finomhangolt szabályrendszert úgy alkották meg, hogy a 3-4 terméket árusító kisvállalkozásra és a legnagyobb országos szálltóra ugyanúgy ráhúzható legyen, és a szempontokat nézve egyik se legyen hátrányban a másikkal szemben. 

A pályázat legjobbjai

A verseny fődíját, és ezzel a „Goldenbolt 2008” címet a whiskynet.hu nyerte. A győztes a megtisztelő cím mellé a hvg.hu és a maipiac.hu hirdetési csomagját és az Interware webtárhyely szolgáltatási csomagját nyerte.


A látogatók szavazatai alapján a verseny közönségdíjasa a etelallergiabolt.hu. A nyertes a Magyar Áruküldők Szövetségének ajándékát vehette át.

Barcza Enikő szerint a felnőtt magyarok 46 százaléka internetezik, ezek közel fele használja a világhálót hetente legalább egyszer - számszerűsítve ez körülbelül 3 millió felhasználót jelent. Jelenleg mintegy 150 ezer magyar felhasználó vásárolt napi fogyasztási terméket, ezen csoport 25 százaléka azt nyilatkozta közvélemény-kutatásokon, hogy csalódott és nem fog többet FMCG-terméket vásárolni.

Ha megnézzük azon fehasználókat (körülbelül 1 millió felnőtt magyar vásárolt már eddig az interneten, állítja a szakértő a felmérésekre hivatkozva), akik eddig még nem vásároltak élelmiszert, körülbelül félmilliós tömegbázisról beszélhetünk, akik potenciális vásárlóvá válhatnak az elkövetkező 12 hónapon belül.

A KutatóCentrum felmérése a témában azért is jelentős, mert hazánkban nem készült még online FMCG-kereskedelmi felmérés, ehhez pedig bel- és külföldi forrásokat egyaránt felhasználtak.


 





 

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.