Öt tipp a hatékony keresőmarketinghez
Egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést találhatunk, s a hazai vállalkozások is egyre több lehetőséget látnak az internetes hirdetésben. A keresőmarketing viszont speciális terület, ezért most ehhez a hirdetési formához adunk olyan tippeket, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.
A keresőkkel kapcsolatos hirdetési tevékenység rendkívül vonzó azoknak vállalkozásoknak, amelyeknek fontos, hogy a megjelenésre kifizetett összeg ne legyen magas, illetve a lehető legjobban meg is térüljön. A keresőhirdetések (PPC hirdetések) ideális esetben rendkívül jó ár/értékkel bírnak, ezen kívül kattintás alapú elszámolás jellemzi őket, tehát a hirdető vállalkozás csak azok után az érdeklődők után fizet, akiket konkrétan az adott termékről vagy szolgáltatásról akarnak megtudni valamit.
Éppen a fenti előnyökből kifolyólag hazai kisvállalatok körében is terjed ez a fajta megjelenés, amelynek ugyanakkor akad néhány „árnyoldala” is, amivel kevesen vannak tisztában. A keresőmarketing az online hatékonyságnövelés apró szelete, melynek profitteremtő üzemeltetéséhez speciális ismeretek szükségesek, ezek nélkül sok esetben a megjelenés nem más, mint egyszerű pénzkidobás. Mivel a hirdetés kulcsszavak „megvásárlásával” történik, a szövegek megfogalmazása mellett a kulcsszavak kiválasztása is olyan részfolyamat, amely sok hibalehetőséget rejt magában.
Íme öt tipp, amik önmagukban nem száz százalékosak, de segítségükkel a keresőmarketing-kampány hatékonysága nagyban növelhető.
1. A hirdetési szöveg keltse fel az olvasók érdeklődését, hogy az olvasást kattintás is kövesse. Ennek érdekében egyszerűen közölni kell a felhasználókkal, hogy mit várunk tőle. Az úgynevezett call to action reklámszövegírás pontosan amiatt hatékony, hogy sokkal jobb kattintási arányt hoz, mint a termékbemutató „társai” – ez esetben ugyanis az érdeklődő a termék vagy a szolgáltatás mellett világos utasításokat is kap, hogy mit kellene tennie. Példának okáért, ha egy vállalkozás online webáruházat üzemeltet, és szeretné növelni az értékesítést, mondjuk televízióból, akkor a „Sokféle TV csak nálunk olcsón” szöveg helyett célszerű a „Válasszon több mint 300 fajta akciós televíziónk közül!” típusú megfogalmazást választani.
2. Alkalmazzon a szövegben geo-targetálást! Használja ki maradéktalanul a rendelkezésre álló helyet: ha például a hirdetésbe beírja a várost is, ahol cége elérhető, akkor már szűkített a célcsoporton, hiszen még az érdeklődők közül is csak azok a felhasználók fognak kattintani, akiknek a földrajzi elhelyezkedés is megfelel. Ezzel elősegíthető, hogy az egy érdeklődőre jutó hirdetési költség még kedvezőbb legyen.
3. Használjon minél pontosabb kulcsszavakat! Egy vállalkozás a legtöbb esetben nem engedheti meg magának, hogy márkázásra költsön, a gyakorlatban a fő cél inkább a marketingköltségek megtérülése és a többletprofit elérése. Ennek érdekében a keresőmarketingnél is az elsődleges cél nem az, hogy a hirdetés sokszor megjelenjen. Sokkal inkább az, hogy minél többen kattintsanak rá azok közül az érdeklődők közül, akik találkoznak vele. Ha egy vállalkozás tisztában van a célcsoportja internetezési szokásaival, akkor célszerűbb minél szűkebb szegmenst megcélozni. Ha a vállalkozás például mobiltelefonokat forgalmaz, akkor a szimpla „nokia” kulcsszó helyett célszerűbb a pontos típusszámot megjelölni, mondjuk „nokia 6500”.
4. Használjon kulcsszavakat a hirdetési szövegben! A kampány hatékonysága tovább növelhető azzal, ha a megvásárolt kulcsszavakra megjelenő hirdetés szövege tartalmazza is őket. Az érdeklődők navigálása ezáltal tökéletesíthető, ha ugyanis az általuk keresett kulcsszavakat megtalálják a hirdetési szövegben és az érkezési felületben is, akkor minden lépcsőfokkal közelebb érzik magukat az általuk keresett megoldáshoz.
5. Készítse fel az értékesítésre az „érkezési felületet”! Minden keresőmarketing-hirdetés tartalmaz egy olyan webes felületet, ahová az érdeklődők a kattintást követően kerülnek. Ez az úgynevezett landing oldal, ami a legtöbb esetben a vállalkozás webszájtjának egy aloldala, vagy egy külön erre a feladatra elkészített felület. Ha a maximális hatékonyság elérése a cél, akkor tanácsos az utóbbi megoldást választani, ugyanis egy termék vagy szolgáltatás online értékesítésénél a hirdetési szöveg megfogalmazása az esetek nagy részében más stílust kíván, mint a céges webszájt szövegezése. Míg a keresőmarketing-hirdetés felkelti az érdeklődést, addig a landing oldal rendelkezik annyi lehetőséggel, hogy el is tudjon adni. Emiatt célszerű az érkezési felületet úgy megszerkeszteni, hogy csak erre a feladatra „koncentráljon”.
Bogschütz Dániel
Forrás: http://www.webcomm.hu/