2008. június. 02. 13:56 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. június. 02. 13:56 Vállalkozás

Hol van a franchise kánaánja?

Az Egyesült Államok vezető szerepe megkérdőjelezhetetlen a franchise hálózatok terén. Az amerikai eredetű franchise-márkák közül közel 500 képviselteti magát a világ más részein is. Melyek ezek?

A legnagyobbak a Subway 17 ezer egységgel (Magyarországon 21), a McDonald’s 11 ezer üzlettel (nálunk kb. 100), vagy a hazánkban még kevéssé ismert Jani King a maga 9600 boltjával. A Curvest viszont a magyarok is jól ismerik: világszerte 8000, itthon pedig 5 egysége működik.

Sokak szerint a franchise mint fogalom Amerikában született, és azóta is dinamikusan fejlődik. Egy felmérés szerint a 2000-2006-os időszakban a szektor létező 18 ágazatából 17 jelentős növekedést mutatott. Az egyetlen kivételt a nyomtatóipar jelentette. Ez alatt az időszak alatt a működő franchise-egységek száma 283 ezerről 316 ezerre nőtt.

A legdinamikusabb ágazat a gyorséttermeké a maga 33 900 egységével. Ám a többi területen is impozáns fejlődést tapasztalhatunk. A különböző céges vagy privát takarítóvállalatok, vagy az ingatlanhálózatok szintén szép eredményeket tudnak felmutatni. Ez utóbbi ágazatban az említett időszak 43 százalékos fejlődést hozott. 

Forrás: www.franchiseportal.hu

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.