2008. április. 29. 16:06 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 29. 16:05 Vállalkozás

Milyen szempontok alapján vásárolnak nyomtatót a cégek?

Nyomtató vásárlásánál továbbra is a funkcionalitás, a költség és a megbízhatóság a három fő döntési tényező a kisállalkozások számára.

A HP ma közzétett kutatási eredményei szerint a nyomtatót vásárló európai kis- és középvállalatoknál egyelőre még nem a környezettudatosság az elsődleges szempont. Az 1200 európai döntéshozó bevonásával zajló felmérésből kiderült, hogy bár a vásárlók 75 százalékát befolyásolják valamilyen mértékig a környezeti tényezők, kevesebb mint egytizedüknél (8%) ez a legfontosabb kritérium új nyomtató vásárlásakor, és a megkérdezettek kevesebb mint egyharmada lenne kész felárat fizetni egy környezetkímélőbb termékért.

A megkérdezett európai cégek 46 százaléka rendelkezik valamilyen környezetvédelmi szabályzattal, 43 százalékuk viszont egyáltalán nem szabályozza ezt a kérdést. Mintegy harmaduk nem is tervezi környezetkímélő jellemzőkkel rendelkező termékek beszerzését a következő két évben. Kilencven százalék működtet valamilyen környezetbarát papírfelhasználási programot: például ösztönzi a kétoldalas nyomtatást (49%) és az újrafelhasználást vagy újrahasznosítást (53%). A környezetbarát papír beszerzésére azonban csak 20% vezetett be hivatalos céges előírást.
 
A környezettudatos magatartást a környezetkímélő termékek versenyképes árazása ösztönözné a leginkább. Hatvan százalék nyilatkozott úgy, hogy ez megváltoztatná jelenlegi beszerzési szokásait. A válaszadók egyharmada (28%) alaposabb tájékoztatás vagy oktatás esetén is hajlandó lenne felülvizsgálni gyakorlatát.
Bozzo így folytatta: „A HP többféle módon is támogatja a KKV-kat a környezettudatosabb nyomtatásban – segíteni tud nekik például kiválasztani az üzleti tevékenységük szempontjából legmegfelelőbb technológiát vagy terméket. Ily módon jelentősen csökkenthető a felhasznált papír, tinta és festékpor mennyisége.” A felmérésből az is kiderült, hogy az ügyfelek egyre jobban ismerik az energiafogyasztási termékminősítő programokat (pl. EPEAT, Blue Angel, Energy Star). Az Energy Star címkét a megkérdezettek egyharmada ismeri.