2008. április. 03. 16:56 MTI Utolsó frissítés: 2008. április. 03. 16:56 Vállalkozás

Megtévesztő szemüvegkeret, ötmilliós GVH-bírság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) öt millió forintra bírságolta a Fotex-Ofotért Kft.-t a fogyasztókat megtévesztő szemüvegkeret reklámjai miatt.

A GVH közleménye szerint a társaság 2006 novembere és 2007 januárja között, valamint 2007 júliusától 2007 novemberéig az "Ön vállalja a korát, mi vállaljuk a kedvezményt! Minden vásárló annyi százalék kedvezményt kap a szemüvegkeret árából, ahány éves!" szlogennel hirdette akciós szemüvegkereteit. Az akciós ár azonban csak vékonyított műanyag lencsével megrendelt komplett szemüveg esetében élt.

A reklámok televíziókban, rádiókban, újságban, plakátokon és szórólapokon jelentek meg.

Jóllehet, a Fotex-Ofotért valamennyi reklámjában figyelmeztetett arra, hogy a kedvezmény igénybevételének bizonyos feltételei vannak, a televíziós reklámokban azonban ez az információ csak igen rövid ideig, gyakorlatilag olvashatatlanul apró betűméretben jelent meg, a fogyasztók számára érzékelhetetlen volt.

Döntése meghozatalakor a GVH tekintettel volt arra, hogy az ügyfelek az Ofotért üzletekben a kedvezmény minden feltételét megismerhették. Enyhítő körülménynek bizonyult továbbá, hogy a társaság számos reklámja közül csak a televíziós hirdetések esetében volt megállapítható jogsértés.

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.