Új divatmárkák a franchise piacon
A magyar piacon több sikeres ruházati franchise-hálózat működött már eddig is. Az Alain Delon után kapható lesz Magyarországon a spanyol 18 October és a Caribu márka is. Mi jöhet még?
18 October
Partnereit keresi egy spanyol franchise-hálózat. A befektetés gyors megtérülését ígéri átvevőinek, ehhez segítséget és tanácsadást biztosít szakemberei segítségével. Egységeit minimum 50 ezer fős lakosságszám esetén lehet megnyitni legkevesebb 150 négyzetméteren. Ehhez egy 20-30 négyzetméteres raktárt is biztosítani kell. Egy üzlet kiépítése 600-700 euró/nm. A megfelelő helyszín egy sétálóutca vagy bevásárlóközpont, vagy egyéb nagy forgalmú terület.
Petit Patapon
A gyermekruházattal foglalkozó portugál cég Lengyelországban, Varsóban 2007 februárban nyitotta meg régiónkban első üzletét. A mester-átvevőnek az első évben két egységet kell nyitnia, hogy alaposan megismerje a piacot és a hálózatot, majd a következő öt évben további nyolc egységet. A koncepció 0-10 éves gyermekek számára kínál divatos ruházatot. Napjainkban több, mint száz egységgel rendelkezik. A szerződést 5 éves időtartamra írják alá az átvevővel. A legkisebb alapterület 30 négyzetméter, de ehhez még biztosítani kell egy 10 négyzetméteres raktárhelyiséget is.
Oviesse
Európa egyik legnagyobb kiskerekedelmi áruházlánca. Olaszország egyik legnagyobb múltú és presztízsű kiskereskedelmi vállalkozása. A kínálat női, férfi és gyerekruházatból áll, melyet hangsúlyosan az olasz stílus jellemez. Az igen széles szortiment mindhárom kategóriában tartalmazza a teljes felső- és alsóruházatot, a hálóruházatot, lábbeliket és kiegészítőket. Nincsen belépési díj és havi royalty, a boltnak csak az éves forgalmi terveket kell teljesíteni. Üzleteikben az átlagos éves forgalom 1 négyzetméterre vetítve 5 ezer euró, és a teljes szortiment átlagára 12 euró árucikkenként - amely a termékkínálatot a közép illetve alsó-közép árkategóriába pozícionálja. Az üzletek jellemzően bevásárló központokban, bevásárló negyedekben vagy sétálóutcákban találhatóak. Az üzlet megnyitásához minimum 300 négyzetméter szükséges.
Alain Delon
Már több érdeklődővel tárgyal, és hamarosan megnyitja első egységét az Alain Delon hálózat. A környező országokból Szlovákiában hat saját, valamint két egységet üzemeltet franchise-rendszerben. Termékpalettájuk tartalmaz öltönyöket, zakókat, nadrágokat, kabátokat, ingeket, fehérneműket, valamint kiegészítőket több stílusban. Az alkalmi öltözékek mellett komoly választékkal rendelkeznek a sportos valamint a hétköznapi viseletet kedvelők számára. Az üzlet bevásárlóközpontokban nyitható. Egy egység nyitásához minimum 80 négyzetméteres üzlethelyiség szükséges. Külső, belső arculatuk egységes, az Alain Delon franchise-központ tervei alapján kerülnek kialakításra. Belépési díj: 10 ezer euró. Az üzletnyitáshoz szükséges befektetés pedig 100 ezer euró.
Sam 0-13 és a Fragos
Két görög gyermek ruházattal foglalkozó hálózat keres franchise-partnereket. Ruháik minősége és árfekvése relative magas. Kollekcióikat a mediterrán hangulat és dinamikus színek jellemzik. A ruházaton kívül széles skáláját kínálják a különféle kiegészítőknek.
Caribu
Már négy éve keres franchise-partnert a spanyol gyermekruházattal foglalkozó, barcelonai központtal rendelkező Caribu. Romániában már több egységet nyitottak, és tavaly nyáron nyílt meg első üzletük Eszéken. A hálózatba belépés díja 16.000 €. Kínálatában a kiegészítők is nagy számban szerelepnek. Az üzlet nyitásához 60-70 nm-es helyiség szükséges.
Tammy Fashion
Két éve keres nálunk franchise-átvevőt az angol tini divatot, a 8-16 éves korosztály igényeit követő hálózat. Egy üzlet nyitásához kb. 100 ezer euróra van szükség. Közel 250 bolttal rendelkeznek a világon. Az átlagos üzletnagyság 150 négyzetméter. A hálózatba való belépéshez nem kérnek belépési díjat és a későbbiekben sem kell a partnernek forgalmi jutalékot fizetnie.
Forrás: www.franchise-portal.hu