2007. szeptember. 17. 13:39 Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 17. 13:39 Vállalkozás

Tíz tipp, amitől jobb lehet egy honlap

Egy honlapot ajánlott 2-3 évente felújítani és újra bevezetni a piacra. Miért? Mert ennyi idő elteltével mind technológiailag mind üzletileg célszerű változtatni az oldalon. De mit is kell vele tennünk pontosan?

Amennyben  a  két évvel ezelőtt bevált kódolást alkalmazzuk, nagy valószínűséggel hátravetheti oldalunk helyezését a keresőkben és előfordulhat, hogy a böngészők sem tudják megfelelően megjeleníteni. A fentiek azonban csak a látogatók megszerzése szempontjából fontosak. A valódi lényeg, az oldalon fellelhető tartalom, melyet ha megfelelően optimalizálunk akkor a látogatókat vásárlókká konvertálhatjuk. Nem kell azonban megijednünk a weboldalunk átalakításával járó munka nagyságától. A következő szempontok segítenek átlátni és rendszerbe foglalni az elvégzendő feladatokat.

1) Stratégia
Határozzuk meg üzleti céljainkat. Mire szeretnénk használni honlapunkat? Információnyújtásra, márkaépítésre vagy címek gyűjtésére az értékesítési csapat számára? Hogy fogjuk mérni a sikerességét? Eszerint tervezzük meg a honlapot.

2) Weboldal tulajdonjog
Határozzuk meg, mely osztály vagy munkatárs felelős a honlapért. Ideális esetben a marketing részleg az illetékes. Így a weboldal fenntartásával járó munka olyan valaki kezébe kerülhet, aki egyébként is a legtöbbet profitálja belőle.

3) Átalakítási fázisok és költségvetés
Nyilvánvalóan nem végezhetünk el minden munkát egyszerre. Dolgozzunk inkább kis részletekben, szakaszokban. Ha a weboldal már régóta nem változott, akkor a márka imázs frissítés fog valószínűleg a leginkább elsőbbséget élvezni. Ha az a célunk, hogy több regisztrációt gyűjtsünk, akkor kezdjük a munkát a tartalom kulcsszavakra történő optimalizálásával. A prioritásokat üzleti céljaink szerint határozzuk meg. Amikor költségvetési tervet készítünk, ne feledjük, hogy a weboldal fenntartása egy folyamatos feladat. Szükség lesz erőforrásokra az érkezési oldalak, a design és a tartalom állandó megújításához, frissítéséhez is.

4) Válasszunk ki egy web partnert 
Szükségünk lesz külsős szakértőre, hacsak nem rendelkezünk házon belüli szakemberekkel a márkaépítés, design, technikai infrastruktúra, keresőoptimalizálás, internetes kereskedelem, és a biztonság folyamatos felügyeletére és karbantartására. Keressünk inkább egy céget, aki bizonyítottan szakértő a témában és specializálódott a mi szektorunkra.

5) Tartalom menedzsment
Határozzuk meg ki, mikor és hogy kezeli a tartalmat. Keressünk egy megfelelő tartalom menedzselő rendszert (CMS), mely a kevésbé technikai beállítottságú kollégák számára is lehetővé teszi, hogy 30 másodperc alatt lecseréljék a tartalmat. Napjainkban ez a fajta munka lehetséges, sőt elengedhetetlen, ha figyelembe vesszük a sebességet, mellyel az információ az interneten áramlik. Ráadásul az ilyen CMS rendszerek szállítói általában folyamatos segítséggel és tanácsokkal látják el ügyfeleiket, a használatot és a mindenkori fejlesztéseket illetően.
 
6) Tartalom elkészítése
Az internetre kihelyezett írásos anyagok világosak, tömörek és egyértelműek kell, hogy legyenek. Amikor tartalmat készítünk, határozzuk meg a szavak számát oldalanként, az elkészült anyagot pedig tűzdeljük tele kulcsszavakkal. A keresőmotorok elsősorban oldalunk tartalmát, valamint meta nyelvét, kimenő linkjeit, címsorait és URL- jeit fogják nézni. Optimalizáljuk ezeket is kulcsszavainkra.

7) Használhatósági teszt
Gondoljuk végig előre, mit keresnek majd látogatóink és biztosítsuk, hogy könnyű legyen megtalálni. Kérjünk fel fókuszcsoportokat, hogy teszteljék le miként navigálhatnak a látogatók oldalunkon. Teszteljük azt is, miként fest honlapunk a különböző böngészőkben vagy csak szöveg formátumban. Biztosítsuk azt is, hogy megfeleljen az iparági W3C szabványoknak.
 
8) Technológiai infrastruktúra
Ellenőrizzük, hogy legalább 99,9%-os legyen az elérhetőségünk és a háttér biztonságunk. Olvassuk el újra tárhely szolgáltatónkkal kötött megállapodásunk ide vonatkozó szakaszát.

9) Érkező oldalak
Tervezzük őket olyanra, hogy begyűjtse a marketing kampányunk eredményeként beérkező regisztrációkat. Ne a főoldalra irányítsuk az érdeklődőket, hanem hozzunk létre az érkező oldalakon olyan tartalmat, mely elnyeri tetszésüket és arra készteti őket, hogy feliratkozzanak hírlevelünkre vagy letöltsék egyik anyagainkat. 

10) Mérni, mérni, mérni
Építsünk be egy webanalitikai eszközt honlapunkba, hogy mérhessük látogatóink számát: honnan jönnek, a forgalom ingadozását, mit tesznek weboldalunkon, hol hagyják el azt és végül, hogy képesek voltunk-e őket vásárlóvá konvertálni vagy sem.
 
Üzletünk fejlesztésének és építésének egyik kulcsa, weboldalunk relevánsan tartása. Ha a fenti 10 szempontot betartjuk és rendszeresen törekszünk megvalósításukra, a siker nem fog elmaradni.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Itthon hvg.hu 2024. december. 20. 08:30

„NER-lovag lettem, amint Rogán Cecília és Sarka Kata cége megjelent a Mikulásgyárban”

Először lefújta, aztán visszakozott és idén is megrendezte a 20. jubileumi Mikulásgyárat a főszervező Zsolnai Endre. De valószínűleg ez volt az utolsó, mert bár a segítségre óriási szükségük lenne a rászorulóknak, „a Mikulásgyárra és a mögötte álló Zsolnai Endrére nem tart igényt Magyarország” – mondta a Fülke Extra idei utolsó adásában. A főszervező kíméletlen őszinteséggel – és önkritikával – nézett vissza a karitatív szervezet elmúlt 19 évére, és először beszélt arról, a kívülről csillogónak tűnő mikulásozásban hogyan ment tönkre anyagilag és hogyan lett tele a puttonya az üres ígérgetésekkel évről évre. Amióta pedig csak Rogán Cecília és Mészáros Lőrinc cégének segítségével tudta megrendezni a gyűjtőakciót, az ellenzék megbélyegzi, a média pedig támadja. Pedig közben ellenzéki és Iványi Gábor melletti tüntetésekre jár, de még ilyen helyeztekben is megkapta, hogy „menjen onnan, hiszen ő NER-lovag”. Gergely Zsófia interjúja