A kürtőskalács koncepció nemzetközi babérokra tör
Egy magyar koncepció elérkezettnek látja az időt arra, hogy a hazai piac után a külföldi közönségnek is bemutatkozzon. A vállalkozás vezetőjét, Szíjgyártó Jánost a tavalyi év végén beválasztották az év vállalkozói közé.
A koncepció Kalácsoda márkanéven és a hozzátartozó ’logo’-val kíván terjeszkedni itthon és külföldön egyaránt. A debreceni vállalkozó 2003. óta foglalkozik kürtőskalács készítéssel. Elmondható, hogy ez egy dinamikusan fejlődő vállalkozás, hiszen 2005. második felében még csak két egységük volt, jelenleg pedig Magyarországon 12 saját egységgel működik. Emellett az idei évben kezdik meg franchise-hálózatuk kiépítését mind belföldön mind külföldön.
A hálózathoz csatlakozóknak lehetőségük lesz fix és mobil egységek nyitására egyaránt. A koncepció minden egyes üzlete (egysége) azonos arculattal rendelkezik. Hazánkban eddig a debreceni egységek mellett Kecskeméten, Gyöngyösön, Cegléden, Tiszaújvárosban és Szolnokon található meg Kalácsoda egység, illetve a fővárosban is jelen van a koncepció. Nagyon komoly jelöltekkel folytatnak tárgyalásokat Magyarországról, és több érdeklődő jelentkezett Spanyolországból, Angliából és Dániából is. A franchise-hálózat sikere a forgalmazott termék egyszerűségében és megbízhatóságában, a bevált recepten, illetve a minőségben rejlik.
A jelenlegi Kalácsoda vállalkozás közel 30 embert foglalkoztat. A tavalyi évet - amely az eddigi legsikeresebbnek bizonyult forgalom szempontjából - közel 70 millió forintos bevétellel zárta a cég. A Kalácsoda most olyan partnereket keres, akik szeretnének egy már működő franchise-hálózathoz csatlakozni, és segítséget nyújtani a koncepció elterjesztésében. Külföldön terjeszkedésüket kizárólag mester átvevőkkel képzelik el. Év végére 50 franchise egység üzemeltetését tervezik megvalósítani, ezen túlmenően pedig évi 3 mester partnerrel bővülne a hálózat. Nemzetközi terjeszkedését elsőként a nyugat-európai régióban kezdi a koncepció.