2007. január. 23. 13:25 Utolsó frissítés: 2007. január. 23. 13:05 Vállalkozás

Tudatos weboldal, minden flanc nélkül

Egyszerű dizájn, a célzott marketing módszerek egyből hírlevél-függővé teszik az olvasót. Arra, hogy milyen trükköket érdemes használni, jó példa a Tudatos Háztartás portál. Az alábbiakban Pécsi Ferenc honlapkritikáját olvashatják.

© hvg.hu
A Tudatos Háztartás weboldal elkészítéséhez  Benke Gábor igen alaposan tanulmányozhatta a mindennapi betevő marketinget hirdető szerzőket. Honlapján szinte valamennyi ismert trükkjüket bevetette:

1. Ütős cím
2. Bűntudatkeltés (potyára elköltött pénz)
3. Mágikus szám – „5 tipp"
4. Ajándék e-könyv
5. Az érdeklődő bevonása -  Interaktív kalkulátor
6. Ingyenes szolgáltatások ígérgetése (többször is)
7. Határidő szabása

Egy olyan egyszerű honlapot készített, aminek egyetlen célja feliratkozásra késztetni a látogatókat. Ez a portál jó példa arra, hogy felesleges látványos grafikát készíteni egy olyan portálhoz, ahol nem az élmény, hanem az „akció” (itt a hírlevélre való feliratkozás) a lényeg.

Az oldal szinte teljesen „dizájnmentes”. A grafikák takarékos adagolása persze nagyon is tudatos tervezés eredménye. Egy színes, nyüzsgő honlapon elveszne az egyszerű, három színből és három formából álló embléma. Itt viszont határozottan kiemelik a címet. Hasonló minden piros színnel, vagy félkövér betűvel szedett szöveg kiugrása is.

Nyilván lehetett volna szép, színes, mozgalmas reklámokat elhelyezni az oldalon. (Értelmetlen itt nyitóoldalról beszélni, hiszen lényegében egyetlen oldalon található valamennyi fontos információ.) Külön oldalra kerültek az ajánlott linkek és bannerek. (A cserébe kapott ajánlatok bizonyára szépen javítják a keresőkben elért helyezéseket.

Tessék, itt a példa. Több milliós beruházás és 20 fős stáb nélkül is lehet korszerű, hatékony weboldalakat készíteni. Utánozni nem érdemes, de tanulni a példájából igen!

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.