2006. december. 04. 12:16
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2006. december. 04. 14:38
Vállalkozás
Kevesebbet költünk idén csokimikulásra?
Megtorpanni látszik a karácsonyi édességek népszerűsége – legalábbis ez derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A felmérések tanúsága szerint az elmúlt három évben a magyar háztartások nem egészen harmada vásárolt csokimikulást és valamivel több mint a fele fogyasztott szaloncukrot. Hogy mi áll a tendencia hátterében, kiderül a Gfk felméréséből.
© sxc.hu |
Az értékesített mennyiséget tekintve továbbra is a hipermarketek vezetnek, bár piacrészük csökkent a 2004. évi közel 40 százalékhoz képest. Náluk nagyobb mértékben csupán a szupermarketek estek vissza a Mikulás csokoládéfigurák mennyiségi forgalmát tekintve – a kereslet legnagyobb arányban a diszkontokhoz és a független kisboltokhoz áramlott.
A karácsonyi csokifigurákhoz hasonlóan a szaloncukor-piacon is fokozatos visszaesés volt tapasztalható az elmúlt három évben. A mennyiségi és az értékbeli forgalom évről évre csökken – a fogyasztók 2005-ben már 8 százalékkal kevesebb szaloncukrot vásároltak mintegy 5 százalékkal kisebb értékben mint egy évvel korábban.
Szaloncukor-eladás |
2003 2004 2005 Hipermarket 19 25 29 Szupermarket 9 7 8 Diszkont 8 7 12 C&C 4 5 3 Kisbolt-lánc 16 19 15 Független kisbolt 25 20 20 Egyéb 20 16 14 |
Az elmúlt három évben fokozatosan nőtt az általában alacsonyabb áron kínált sajátmárkás termékek forgalmi részesedése, és 2005-ben már az értékesített mennyiség egytizede ebből a kategóriából került ki. A karácsonykor a fára, és fa alá kerülő szaloncukor több mint negyede valamely hipermarketből származik – e kereskedelmi csatorna piacrésze évről évre növekszik, elsősorban a kis vegyesboltok kárára.
Világ
MTI
2005. december. 15. 08:08
Megverték a mikulást
Vállalkozás
hvg.hu
2006. november. 07. 11:20
Mikor adómentes a vállalati Mikulás-csomag?
Shake
hvg.hu
2006. november. 21. 10:34