Keresőmarketing: optimalizálás 6 pontban
Ha azt hiszi, hogy már mindent tud a keresőkről, s úgy érzi, hogy nem lehet tovább növelni honlapja látogatottságát, akkor olvassa el az alábbi hat optimalizálási tippet, hátha kiderül: tévedett.
A keresőoptimalizálás legfontosabb alapelveit előző cikkeinkben már átvettük. Ahhoz azonban, hogy még jobb eredményt érjen el, elárulunk öt praktikát.:
1. Szolgáltasson minőségi tartalmat!
A keresők alapvetően két dolog alapján rangsorolják a weboldalakat a kulcsszavak kapcsán. Az első, hogy mennyire szól az adott oldal tartalma arról a kulcsszóról, a második, hogy más weboldalak „szerint” miről szól az oldal.
"The content is the king!" - angolul ezzel a mondattal szoktak a tartalomra emlékeztetni. A keresőoptimalizálás sikerének első és legfontosabb titka ugyanis, hogy minőségi tartalommal lássa el látogatóit.
2. Fókuszáljon!
Amikor weboldalt optimalizál, úgy kell alakítania a tartalmat, hogy az Ön által kiválasztott kulcsszóról szóljon. Ez akkor is igaz, ha egyetlen html-lapról illetve, ha a teljes webszájtról van szó.
Fontos viszont megérteni a következő alapelvet: ami túl sok mindenről szól, az nem szól semmiről. Ez a gyakorlatban egyenlő azzal, hogy az egyes html-lapok csupán egy-egy kulcsszóról, és ne többről szóljanak. A teljes weboldal pedig kizárólag egy témára összpontosítson.
Próbálja meg kívülállóként eldönteni, hogy mi a gyakorlat az Ön oldalánál. Ha például a „tovább a cikkhez” kifejezés háromszor annyi alkalommal szerepel a honlapján, mint a legfontosabb kulcsszava, akkor ez a site a „tovább a cikkhez”-ről szól. Ne feledje: a keresőrobot nem tud magyarul.
3. Építsen hálózatot !
Gondolja tovább kicsit az előző pontot! Jobb eredményeket érhet el, ha van három webszájtja három különböző tartalommal, mint egy olyan oldallal, ami három különböző témát dolgoz fel egyszerre. Az ily módon felállított hálózat tagjait a legegyszerűbb linkmarketinggel népszerűsíteni, és az oldalak erősíteni fogják tudni egymást.
4. Használjon linkmarketinget!
A keresők számára ugyanis rendkívül fontos szempont az oldalak rangsorolásánál, hogy miként vélekednek „mondanak” róla más honlapok. Vagyis, hogy hány és milyen szövegezésű link mutat rá a többi internetes portálról. Amennyiben, mondjuk, használt autóval foglalkozik a honlap, akkor arra is szükség lehet, hogy több olyan link mutasson egyszerre az oldalra, amely tartalmazza a „használt autó” kifejezést. Sőt, lehetőleg ezek a linkek olyan oldalakról mutassanak, amelyek szintén a használt autókról szólnak, és lehetőleg minél „erősebb”, azaz népszerűbb (sokak által hivatkozott) oldalak legyenek. Az Ön dolga tehát az lesz, hogy beszerzi ezeket a linkeket. El kell érnie, hogy weboldalának magas minősége miatt minél több weboldal tulajdonosa döntsön úgy, hogy oldalán hivatkozik az Ön oldalára.
5. Tanuljon angolul
A profizmus titka az angol nyelvtudás. Nem pusztán azért, mert angol nyelvterületen többen foglalkoznak optimalizálással, hanem mert ez a piac - a résztvevők nagy száma - miatt sokkal „keményebb”, mint a magyar konkurencia. Itt már ahhoz is profizmusra van szükség, hogy bekerüljön az oldal első ezer találat közé. Ez a garancia arra, hogyha egy technika az angol nyelvterületen működik, akkor itthon biztosan fog.
Ha a Google keresőbe beírja a Search Engine Marketing, vagy a Search Engine Optimization kifejezéseket, rengeteg hasznos, és legalább annyi nem kifejezetten értékes oldalra fog lelni.
6. Elemezze a konkurenciát
Bármennyi cikket vagy tanulmányt olvashat a keresőoptimalizálásról, soha nem lesz átfogó képe a területről, amíg nem kezdi el saját maga elemezni a piacot. Érdemes az alábbi lépésekkel kezdenie:
1. Keressen rá a Google-ban weboldala legfontosabb kulcsszavaira.
2. Írja ki azokat az oldalakat, amelyek egy sor fontos kulcsszó tekintetében is szerepelnek az első húsz találat közt.
3. Tekintse át a keresőmarketing témájú cikkeinkben megfogalmazott javaslatokat
4. Elemezze ki egyenként a legfontosabb konkurenciáit azzal kapcsolatban, hogy hogyan alkalmazzák a cikkekben tárgyalt technikákat.
5. Próbáljon minél több szabályszerűséget észrevenni és jegyzetelje le őket.
Ha felismeri, hogyan használják a cikkekben ismertetett technikákat azok, akik most az elsők a keresők találati listáján, akkor ugyanezeket a technikákat alkalmazva Ön is jelentős eredményeket fog tudni elérni.
A keresők sorbarendezési algoritmusai folyamatosan változnak. Éppen ezért a leghatékonyabb módszer, ha kiveszi a részét az elemzésből, majd olyanokkal egyeztet, akik ezt szintén megtették, azaz részt vesz a különböző keresőoptimalizálás fórumok beszélgetéseiben.
Csepregi Balázs