2006. február. 08. 11:50 Utolsó frissítés: 2006. február. 08. 11:59 Vállalkozás

Keresőmarketing: kulcsszavak kiválasztása 10 lépésben

A keresőoptimalizálás első és legfontosabb lépése az ideális kulcsszavak megtalálása. A következő tíz lépésben elsajátíthatja azt a "bombabiztos" módszert, amelyet a legeredményesebben optimalizált weblapok készítői alkalmaznak.

A weboldalt optimalizáló vállalkozások többsége megelégszik azzal, hogy 5-6 kulcsszót találomra kiválaszt a honlap optimalizálásához. Előfordulhat, hogy a cégnek sikerül beletrafálnia az olvasó által megjelölt szavakba, de a módszer eredményessége többnyire a véletlenen múlik.

Nem a szerencsére bízzák viszont azok a cégek, amelyek profitjuk túlnyomó részét a keresőkön keresztül érkező látogatókból keresik. Az általuk alkalmazott módszer akár tízszeresére növelheti az optimalizálás hatékonyságát!


Kulcsszavak összegyűjtése módszeresen


1. Nyisson egy Excel táblázatot, és kezdje el egy oszlopba felírni a szavakat, amelyek a gyakorlat során felmerülnek.

2. Válassza ki és írja be táblázatának egyik oszlopába azokat a kulcsszavakat, amelyekre szeretné, ha az oldal megtalálható lenne a keresőkben.

3. Kérdezze meg minél több visszatérő vevőjét, hogy mit gépelne be kereséskor, ha olyan szolgáltatást keresne a weben, amit Ön is kínál.

4. Képzelje bele magát az ideális vásárló helyébe, és gondolja végig, hogy milyen szavakról juthat eszébe az Ön szolgáltatása.

5. Nézze végig, hogy a konkurensei, hogy milyen kifejezésekkel írják le saját szolgáltatásaikat, illetve azok előnyét. Ne csak a weboldalaik szövegeit tanulmányozza, hanem a keresőoptimalizálás szempontjából fontos TITLE tagot és META Description tagot is! (Ezekről bővebb információt talál "A keresőoptimalizálás alapjai. Hogyan tegye weboldalát vonzóvá a keresők számára?" című tanulmányunkban.)

6. Azt is tekintse versenytársának, akik az első 10 találat közt jelennek meg a Google-ban az eddig összegyűlt kulcsszavakra!

7. Rendezze ABC sorrendbe a szóoszlopot, törölje ki az ismétlődő szavakat, majd menjen végig rajtuk, és mindegyik alá írjon be annyi szinonimát, amennyit csak tud. Ha ezt a gyakorlatot lelkiismeretesen végigcsinálja, akár több száz lehetséges    kulcsszó is összegyűlhet. Ezek után már “csak” ki kell választania közülük azt a néhányat, amelyekre érdemes az oldalt optimalizálni.

Választás piaci szempontok alapján

A trükk az, hogy ne Ön próbálja eldönteni, hogy melyek lesznek a legjobb kulcsszavak! Bízza ezt a döntést a piacra!

8. Nyisson magának egy Google AdWords fiókot, és indítson el egy AdWords kampányt. Ez nem más, mint egy olcsó és hatékony internetes hirdetési lehetőség. Miután megírja hirdetését, kiválasztja, hogy milyen kulcsszavakra történő keresések során jelenjen meg a hirdetés a Google oldalain a jobb oldali keskeny sávban. Előnye, hogy csupán a hirdetésre történő ráklikkelésekért kell fizetnie – a legtöbb esetben néhányszor tíz, esetleg pár száz forintot.

9. Néhány hét múlva nézze meg a kampány összesítő kimutatását, hogy mely kulcsszavakra és hányszor jelent meg a hirdetése. Várhatóan az első 5-15 kulcsszó hozza majd a látogatók 90 százalékát. Ezekre a szavakra kell optimalizálnia weboldalát.

10. Az már csak hab a tortán, ha kiderül a kimutatásokból, melyik kulcsszó mennyi forgalmat hozott a cégnek. Ezt könnyedén beállíthatja webmestere közreműködésével az AdWords-ben. Célszerű csak a profittermelő szavakra optimalizálizálnia weblapját, így kevesebb munkából sokkal több eredményt fog elérni!

Csepregi Balázs