A rovat támogatója: HVG Extra Business
Business magazin HVG Extra Business 2017. szeptember. 25. 16:25

11 cikk, amit csak akkor olvasson el, ha sikeres akar lenni

A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.

A képre kattintva meg is rendelheti a lapot!

Ma már aligha kételkedhetünk abban, hogy a kreativitás nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja. Alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha folyamatosan fejlődő területen dolgozunk.

A kreatív ötletek, az innovatív folyamatszervezés és a gyors reagálású problémamegoldás a stratégiától a megvalósításig meghatározó - sikeres alkalmazásuk versenyelőnyt jelenthet.

Ehhez leginkább a klasszikusan kreatívnak számító szakmák gyakorlataiból meríthetünk mintát – a tervezők, a dizájnerek, az építészek, a zenészek munkamódszerei, ötletkezelései inspirálóan hatnak, bármilyen környezetben vetjük is be azokat.

Új lapszámunkban - a Design Hét Budapest szakmai tudásával megtámogatva - kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is, amelyek messze túlmutatnak azon, milyen egy tárgy érzékelhető külseje. Cikkünkben e lapszámból ajánlunk néhány érdekes történetet és gondolatot.

1. Gázszerelők, nővérek, félnetek nem kell!

Martin Ford jövőkutatóval a munka és a gazdaság jövőjéről, az egyenlőtlenségről és az alapjövedelemről, valamint robotok által készített hamburgerekről beszélgettünk, amiket hamarosan talán már nem lesz kinek megennie. Interjúnkban megkérdeztük a neves jövőkutatót a magyar képzési modellről is, amely a gyárakat kiszolgáló szakmunkát részesíti előnyben az átfogóbb ismereteket nyújtó felsőoktatással szemben.

2. Akik már bizonyítottak

Egyre több induló magyar márka ismeri fel, hogy a nemzetközi piacot hibátlan termékkel, jó dizájnnal, tökéletes szolgáltatással, illetve profi kommunikációval lehet bevenni. E tudatosság gyakran nem is eredménytelen: számos hazai márka ismert ma már világviszonylatban is, részben a dizájn tudatos használatának köszönhetően. Lapszámunkban 10+1 olyan magyar vállalkozást mutatunk be, amelynek sikerében döntő szerepet játszik a dizájn.

3. A működésbe hozott kreativitás

Nem olyan könnyű megoldani, hogy a munkavállalók kreativitása a felszínre jöjjön, és a szervezet számára hasznot hajtson. Az általunk megkérdezett cégek - az IKEA, a Prezi, a Vodafone és a MagNet Bank - sok energiát fordítanak a bátorításra, hogy dolgozóik szabadon engedhessék gondolataikat.

4. Félelem attól, hogy a munkánk nem elég jó

Vannak, akiket a nyomás egyedi, izgalmas alkotásokra ösztönöz, másokat inkább blokkol és akadályoz a munkában. Három, kreatív területen alkotó szakembert - Kenczler Marci kreatívigazgatót, Szombat Éva fotóst és Panyi Zsuzsi iparművészt - kérdeztünk a kreativitás és a maximalizmus kapcsolatáról.

5. A megtérülő üzlet

A dizájnt stratégiai szinten használó cégek magasabb bevételt érnek el, mint azok, amelyek nem költenek erre. Hogyan profitálhat egy cég, ha beépíti a dizájnt üzleti stratégiájába és gondolkozásába? És hol áll e téren Magyarország?

6. A közösségi média divatdiktátorai

Online befolyásolóknak azokat a netes személyiségeket hívjuk, akik életüket, gondolataikat megosztják valamelyik közösségi oldalon, szavaikat, videóikat és élő bejelentkezéseiket pedig tömegek követik. Felfutóban lévő oldalaik kezelése csak látszólag móka és kacagás.

7. Szelfihely, pihenőszoba és zöld fal

A jó dizájn nem egyszer maga a marketing – vallják az általunk megkérdezett hazai belsőépítészek, dizájnerek és iparművészek, akik a munkáikkal sikert sikerre halmoznak a világban.

8. A cégéren túl

A fővárosban öt éve indult első borbárok új fejezetet nyitottak a vendéglátátásban, de a divathullám lecsengése után módosított tartalommal lehet csak megtölteni a műfajt. Cikkünkben három példát mutatunk arra, hogy lehet továbbra is sikeres egy borbár.

9. A csempefestéstől a márványlapokig

Amikor az ember otthona felújításába kezd, számos kérdés merülhet fel benne. Ezek közül a legfontosabb, hogy miként igazodjon el a trendek világában, és hogyan találja meg az ízlésének és a pénztárcájának megfelelő megoldásokat. Ehhez állítottunk össze rövid útmutatót.

10. Ősi anyagok nagy jövővel

A korai civilizációkban az ember a természettől készen kapott alapanyagokat használt, majd idővel arra is rájött, hogy némi módosítással a célnak jobban megfelelő matériához juthat. Ez a kísérletezés ma is tart, sőt tovább folytatódik. Miről mesél a cement, az agyag, a porcelán és a többi kerámia?

11. Véleményvezérek a dizájnban

A dizájn témája rendkívül szerteágazó, ráadásul maga a terület is folyamatosan változik. Cikkünkben Osvárt Judit, a Design Hét Budapest projektvezetője ajánl olyan forrásokat, ahonnan tájékozódni, inspirálódni a leginkább érdemes.

A HVG Extra Business friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy csapatot és vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!

Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.