A rovat támogatója: HVG Extra Business
Business magazin HVG Extra Business 2017. június. 16. 14:34

Tanítható-e a kamuhírek felismerése az iskolában? Íme egy eszköz, ami segíthet!

A Checkology online oktatási platform olyan készségekkel látja el diák felhasználóit, amelyek segítségével megtanulhatnak kételkedni a rájuk irányított információban, kérdezni a források hitelességét illetően, majd az összegyűjtött infókat összevetni, és az alapján mérlegelni.

A kamuhírek felismerését iskolásoknak oktató online platformot jelenleg körülbelül 6300 tanár használja több mint 947 ezer diák felvilágosításához. A rendszer nemcsak a politikai propagandaanyagok, a véleménycikkek és a kamuhírek elválasztását segíti a valós hírektől, hanem például a márkázott tartalmak és a hírek közötti különbségtételt is, valamint megismerteti a diákokkal a források kezelését, az újságírói etikát és az átláthatóságot.

A hírek értelmezésének oktatása a legfiatalabbak számára azért is fontos, mert bár a tizenévesek által kedvelt online felületeken nem annyira jellemző a hagyományos – cikkformátumú – kamuhírek terjedése, ez azonban nem jelenti, hogy védve lennének a dezinformációs kísérletek ellen. Anélkül ugyanis, hogy szembesülnének vele, az általuk megnézett és megosztott mémek és videók is ugyanúgy a világunkról adnak képet, és nem minden esetben valódit.

Ha részletesebben is érdekli a Checkology működése, olvassa el az Urbanlegends.hu bemutató cikkét. Itt pedig a kritikai gondolkodással kapcsolatos tanárképzéseket végző Idea Alapítványról olvashat.

A fenti blogszemle a HVG Extra Business közreműködésével készült. Keresse az újságárusoknál a magazint!

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.