2012. február. 06. 09:33 MTI Utolsó frissítés: 2012. február. 06. 09:33 Karrier

Munka külföldön: a magyarok nehezen mozdulnának

A magyar munkavállalók mobilitási kedve az átlagosnál valamivel alacsonyabb, csak 15 százalékuk mutat nagy érdeklődést egy 2-3 éves külföldi munkalehetőség iránt.

A világ munkavállalóinak ötöde szívesen dolgozna egy másik országban, ha olyan lehetősége adódna, hogy 2-3 évig, teljes munkaidejű állásban, három-öt óra repülőútnyi távolságra, a mostaninál 10 százalékkal magasabb fizetésért végezhetné a munkáját  - közölte az Ipsos Zrt. hétfőn. Az Ipsos-csoport 24 országban végzett felmérést a Canadian Employee Relocation Council megbízásából.

A felmérés kutatta, hogy a magyar munkavállalók mobilitási kedve az átlagosnál valamivel alacsonyabb, 15 százalékuk mutat nagy érdeklődést egy ilyen ajánlat hallatán. A kutatás adatai szerint leginkább Mexikó, Brazília, Oroszország, Törökország és India polgárai vállalnának külföldön munkát ezekkel a feltételekkel. A külföldi munkavállalást motiválná, ha a két év elteltével garantáltan vissza lehetne térni a jelenlegi pozícióba, így a megkérdezettek 35 százaléka vállalkozna szívesebben a váltásra. Ösztönözné a külföldi munkavállalást, ha egytizeddel nagyobb bérezést, hazalátogatásra szóló repülőjegyet, fizetett nyelvtanfolyamot kapnának a máshol dolgozni kívánók.

A magyarok körében is a korábbi állásba való biztos visszatérés növelné leginkább a migrációs kedvet, míg a második legerősebb ösztönző erőnek a fizetett nyelvtanfolyamot jelölték meg. Az Ipsos tájékoztatása szerint általában az alacsony jövedelműek, a kevésbé iskolázottak, a 35 év alattiak, a magasabb pozíciójú döntéshozók és a férfiak kerekednének fel, hogy más országban keressenek munkát. A magyarok körében viszont nincsenek ilyen jellegzetességek, az egyes társadalmi csoportokban a 15 százalékos átlagtól alig eltérő a mobilitási kedvet mutatók aránya.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.