2010. április. 12. 10:45 MTI Utolsó frissítés: 2010. április. 12. 10:56 Karrier

Munkaerő-toborzás a Mercedes-gyárban

A tervek szerint halad a Mercedes kecskeméti gyárának építése, ahol már százan dolgoznak, a kulcsemberek keresésének folytatásával együtt a jól képzett szakmunkások és technikusok válogatását is hamarosan megkezdik - írja hétfői számában a Népszabadság.

A magyar szakemberekkel nagyon elégedettek vagyunk – fejtette ki a lap hétfői számában Markus Mönkhoff humánpolitikai igazgató. Az üzemben a jövő év végén már előszériás Mercedesek készülnek, 2012-ben indul az üzemszerű sorozatgyártás, 2011 végéig 2500 embert kell felvenniük. 

A Daimler konszern és Mercedes-Benz magyarországi kommunikációs vezetője Sztipichné Kozári Edina elmondta, logisztikai, műszaki ellátás, karbantartási, informatikai, beszerzési, pénzügyi és humánpolitikai területeken folyik már a munka, s a létszám fokozatosan bővül, az említett munkakörök mindegyikébe várják a szakembereket.

Schmiedt László HR-menedzser arra a kérdésre, hogy a járműiparban általános szakemberhiány mellett képesek lesznek-e minden területen feltölteni a létszámot, elmondta: az elektronikai, és mechatronikai szakemberek toborzása nagyobb energiát igényel. Néhány területen hiány van: karbantartóból, mechatronikusból, karosszériásból és fényezőből a becslések szerint szakmánként 100-150 fővel kevesebb a rendelkezésre álló munkaerő.

Az építkezés tavaly július elsején indult, a tereprendezési munkálatokat az októberi alapkőletételig befejezte a Duna Aszfalt Kft., amely további megbízást kapott a gyáron belüli út és csatorna építési munkákra. A 75 ezer négyzetméteres karosszériaüzem, a százezer négyzetméteres összeszerelő csarnok és a hatezer négyzetméteres szolgáltató központ felépítésére szóló 56 millió euró értékű megrendelést a németországi Strabag/Züblin nyerte el. Mint ismert, a magyarországi üzem létrehozását az indokolta, hogy az eddigi kettő helyet négy típussal jelenik meg a kompakt autók piacán a Mercedes-Benz, ehhez pedig a termelési kapacitás bővítése szükséges. Kecskeméten az A és B osztály utódmodelljeit gyártják majd.

 

hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.