General Motors: átszervezik a budaörsi központot
A budaörsi központ átszervezését és a General Motors Magyarországon forgalmazott márkáival kapcsolatos tevékenységek szétválasztását teszi szükségessé az amerikai autógyártó újjászervezésével kapcsolatban kialakult megoldás, amely valószínűleg létszámleépítéssel is fog járni - tudta meg a General Motors Hungary-től az MTI kedden.
A GM Europe számára a német kormány által nyújtott áthidaló hitellel, illetve a Magna Internationale-lel kialakítandó partnerségről szóló szándéknyilatkozattal a továbblépés lehetősége körvonalazódott, a GM Europe, beleértve a kelet-európai régiós központot is, megszakítás nélkül folytathatja szokásos üzletmenetét - mondta Dános András, a GM Hungary PR-igazgatója. A megállapodás szerint a GM Europe nem részese az amerikai csődvédelmi eljárásnak, így az nem érinti sem az európai kereskedőket, sem a jótállási kötelezettségeket, sem az ügyfélszolgálatot.
A GM Southeast budaörsi központjában már az elmúlt hónapokban megkezdődött a szerkezeti struktúra átalakulása a két márka, az Opel és a Chevrolet mentén, részben a mostani helyzetre felkészülve. Budaörsön jelenleg több mint kétszázan dolgoznak, az esetleges létszámleépítés a Magnával kötött végleges szerződés alapján alakul ki - jegyezte meg Dános András.
A GM szentgotthárdi motorgyárában összesen 640 GM-munkavállaló van, a szerződéses munkatársakkal, illetve az alvállalkozókkal együtt mintegy ezer fő. A megrendelés-csökkenés miatti létszámgondokat eddig a négynapos munkahét alkalmazásával sikerült megoldani - mutatott rá.
A GM Southeast Europe adatai szerint az idén május végéig az Opel-értékesítések a magyarországi piachoz hasonló mértékben, 49 százalékkal mérséklődtek a tavalyi évhez képest, ez 4387 személyautó és kisteherjármű eladását jelenti, a piaci részesedése változatlanul megközelíti a 11 százalékot. Chevrolet-ből 1202 talált gazdára az első öt hónapban, a visszaesés 64 százalékos.