A MÁV továbbra sem teljesíti a VDSZSZ követeléseit
Továbbra sem áll módjában teljesíteni a MÁV Zrt.-nek a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követeléseit. A MÁV Cargo Zrt. eladásából befolyt összeget a tulajdonosi döntés, illetve jóváhagyás után a magyar vasút fejlesztésére, a szolgáltatások minőségi javítására, tőkepótlásra és a kedvezőtlen hitelek törlesztésére fordítja a MÁV - közölte Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke.
Közleménye szerint ez az utasok érdeke, de a vasutasoké is, mert a jobb szolgáltatásokkal vonzóbbá tehető a vasút, ami biztos munkahelyeket teremt továbbra is.
Kavalecz Imre hangsúlyozta: a MÁV Csoport nem enged, nem engedhet a szakszervezet alaptalan követelésének, mert a vasúti társaságoknak minden egyes forintra szükségük van. Véleményük szerint irreális az a követelés, miszerint a MÁV Cargo privatizációjából befolyt összegből a MÁV Csoportnál dolgozó 35 ezer munkavállaló kapjon fejenként nettó 250 ezer fontot. Ez a követelés jogi és gazdasági értelemben is jogszabályba ütközik, ezért teljesíthetetlen.
A vasúttársaságok az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani.
A MÁV álláspontja szerint az iskolába és munkába járás biztosítása az alapvető társadalmi közszükségletek körébe tartozik, vagyis a még elégséges szolgáltatásoknak erre ki kell terjednie. Ez csak a MÁV által javasolt vonatmennyiséggel elégíthető ki, amit a VDSZSZ most sem fogadott el.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szombaton jelentette be, hogy vasárnap 00.00 órától határozatlan ideig folytatódik a vasutassztrájk.
Kavalecz Imre hangsúlyozta: a MÁV Csoport nem enged, nem engedhet a szakszervezet alaptalan követelésének, mert a vasúti társaságoknak minden egyes forintra szükségük van. Véleményük szerint irreális az a követelés, miszerint a MÁV Cargo privatizációjából befolyt összegből a MÁV Csoportnál dolgozó 35 ezer munkavállaló kapjon fejenként nettó 250 ezer fontot. Ez a követelés jogi és gazdasági értelemben is jogszabályba ütközik, ezért teljesíthetetlen.
A vasúttársaságok az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani.
A MÁV álláspontja szerint az iskolába és munkába járás biztosítása az alapvető társadalmi közszükségletek körébe tartozik, vagyis a még elégséges szolgáltatásoknak erre ki kell terjednie. Ez csak a MÁV által javasolt vonatmennyiséggel elégíthető ki, amit a VDSZSZ most sem fogadott el.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szombaton jelentette be, hogy vasárnap 00.00 órától határozatlan ideig folytatódik a vasutassztrájk.
Karrier
MTI
2008. december. 04. 16:12
Tíz napon belül folytatja az országos sztrájkot a VDSZSZ
Karrier
MTI
2008. december. 05. 15:03
Folytatják: nincs egyezség a MÁV és a VDSZSZ között
Karrier
MTI
2008. december. 13. 16:18