2008. december. 13. 11:38 MTI Utolsó frissítés: 2008. december. 13. 11:22 Karrier

A villamosok és a trolik járnak majd a BKV-sztrájk alatt

A metró és a HÉV dolgozóin kívül nem sztrájkolnak a villamos- és trolibuszágazatok szakszervezetei sem jövő csütörtökön. A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) szombaton közölte, hogy a metró-, a HÉV-, a villamos- és a trolibusz-szakszervezetek nem vesznek részt a félnapos munkabeszüntetésben.

A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke még pénteken közölte, hogy nem vesznek részt a tervezett BKV-sztrájkban a metró és a HÉV dolgozói, mert a januári bértárgyalásra tartogatják erejüket.
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége szombati közleménye szerint a nyomásgyakorlás eszközét a januárban kezdődő bértárgyalásra, valamint arra az esetre tartják, ha a BKV átalakítási folyamata a munkakörülmények romlásával, elbocsátásokkal járna.

A VTDSZSZ álláspontja az, hogy a BKV finanszírozására nagyon gyorsan megoldást kell találni. A BKV több évtizedes tapasztalattal rendelkező szakembergárdája egyre mostohább feltételek mellett végzi azt az áldozatos munkát, amelynek köszönhetően súlyosabb események nélkül sikerül naponta elszállítani az utasokat. A VTDSZSZ látja a kormány, a főváros és a menedzsment törekvéseit, ugyanakkor megállapítható, hogy eddig csak részeredményeket sikerült felmutatni a finanszírozásban - olvasható a közleményben.

A VTDSZSZ a finanszírozás megoldásában még tud türelmet tanúsítani, ugyanakkor készül a januári bértárgyalásokra, valamint kész arra, hogyha a BKV átalakítási tervei a munkakörülmények romlásával vagy munkahelyek elvesztésével járnak, úgy a nyomásgyakorlás valamennyi eszközét alkalmazza. Ilyen helyzetet hozhat a HÉV-ágazat eladása, amelyet szimpla vagyonfelélésnek tekintenek.

A metró-, a HÉV-, a villamos- és a trolibuszágazatok szakszervezetei készek arra, hogy a munkafeltételek romlása ellen, a munkahelyek megvédése érdekében szükség esetén akár a sztrájk eszközével is éljenek.
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.