Támogatás az egyetemeknek: bírálat és elszámolás
A hivatalosan a fejlődő országok oktatási rendszerének javítására szolgáló francia programok valójában a francia egyetemeket segítik, és hasonló a helyzet a német és a japán támogatásokkal - mutatott rá az UNESCO.
Az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete Genfben kiadott éves jelentésében, amely a 2006. évi statisztikákon alapul, kimutatta, hogy a Franciaország által erre a célra fordított, 1,9 milliárd dollárnak (382 milliárd forint) megfelelő összeg alig 17 százaléka jutott a fejlődő országok alapfokú oktatásának, elemi iskoláinak támogatására.
Kevin Watkins, aki a jelentés kidolgozását vezette, elmondta, hogy a támogatás nagy része voltaképpen a felsőfokú oktatás fejlesztését célozza és ösztöndíjak formájában a francia egyetemekre jut vissza. A tényleges átutalások a francia oktatási minisztérium és a francia egyetemek között történnek, és csak nagyon kevés jut a fejlődő országokban dolgozó tanítóknak, vagy az ottani iskolák helyzetének, felszerelésének javítására.
Németország és Japán hasonló elveket követ segélyezési politikájában - mondta Kevin Watkins. Az UNESCO illetékese felszólította Nicolas Sarkozy elnököt, hogy kötelezze el magát amellett, hogy a jövőben a francia oktatási támogatás fő kedvezményezettje a fejlődő országok elemi iskolai oktatása legyen.