Milyen az eszményi alkalmazott?
Az álláshirdetésekben oly sokszor felbukkanó elvárások, mint a „képességek” és „készségek” (soft skills) sok álláskeresőt zavarba hoznak. Felmerül a kérdés, mire gondolnak a munkaerőre vadászó cégek, amikor kompetenciáról, kulcsképességekről írnak? Mit várnak a jelentkezőtől?
Elsősorban azok a cégek fogalmazzák meg, és foglalják bele álláshirdetéseikbe a különböző képességek, és készségek szükségességét, amelyek olyan munkakörbe keresik a megfelelő jelentkezőt, ahol kulcskérdés a kommunikáció. Például az ügyfélszolgálatos, saleses munkáknál elengedhetetlen, hogy a dolgozó kapcsolatot tudjon teremteni - és tartani - az emberekkel, ahogy a vezető pozíciót betöltőknél is - sok más egyéb mellett - létfontosságú a kommunikációs és kapcsolatteremtési készség. Mely tulajdonságok és készségek tartoznak ebbe a körbe?
© sxc.hu |
Személyes kompetenciák: tárgyalási készség, együttműködési készség, alkalmazkodókészség, szervezőkészség, önálló munkavégzés, csapatjátékos személyiség, eredményorientált gondolkodás, etikus munkavégzés, határozott fellépés, mobilitás, terhelhetőség, elkötelezettség, célorientáltság, lojalitás, őszinteség, megbízhatóság, önbizalom, meggyőző erő, lelkesedés, nyitottság, lendületesség, rugalmasság, pozitív hozzállás.