A szemtől-szembe kommunikáció hatékonyabb a munkahelyen
Az e-mailnek és az intranetnek köszönhetően a munkavégzés jelentősen felgyorsult a munkahelyeken. A munkaadók azonban még mindig jobban szeretik szemtől-szembe tájékoztatni az alkalmazottakat.
A management-issues.com weboldal értesülései szerint egy brit felmérés alapján elmondható, hogy a cégvezetők többsége a mai napig a hagyományos párbeszédet részesíti előnyben. Az IRS Employment Review által készített tanulmány szerint, bár a cégek számos kommunikációs módszert – online rendszerek, kézikönyvek, hírlevelek, memók – használnak, a leghatékonyabbak a közös eligazítások, a személyes terepszemlék, illetve a cégvezetők számára szervezett beszámolók.
A felmérésben részt vevő munkaadóknak csupán egyharmada ragaszkodott az írásos kommunikációhoz. Amikor a megkérdezettek fennmaradó kétharmada értékelte saját cége belső kommunikációját, csupán egynegyedük alkalmazott formális módszereket. Ennek ellenére a megkérdezett vállalatok több mint felénél gondolták úgy, hogy működőképes a kommunikációs stratégiájuk.
A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a belső információáramlásnak számtalan fontos szerepe van, a legfontosabb, hogy az alkalmazottak kellően informálva legyenek a céget érintő változásokról. A felmérés kitért ezen kívül arra, hogy mennyire hatékonyan éri el az adott cég a dolgozókat, illetve, hogy mennyivel jobban, hatékonyabban végezhetik munkájukat a megfelelő kommunikációnak köszönhetően.
A felmérés konklúziója szerint a megfelelő információs szint biztosítása egyszerűbben elérhető a hatékony kommunikációval, mint a teljesítmény fokozása. A dolgozók a cég életébe történő bevonására a legjobb módszereknek a csapateligazítások, a hangulati felmérések és a fókuszcsoportok bizonyultak. A megkérdezett 74 vállalat közül 43-nak volt üzemi tanácsa, s 42 helyen működött szakszervezet.
A tanulmányban résztvevő cégek háromnegyede működtetett a dolgozók számára elérhető visszajelző csatornát, amelyek között egyaránt szerepeltek intranetes fórumok, igazgatói fogadóórák, bizalmas e-mailcímek és hasonlók. A vállalatok csaknem egyharmada alkalmazott kommunikációs csapatot a stratégia megtervezésekor, közel 38 százalék pedig tapasztalt vezetők tanácsára támaszkodott.
„Ha egy vállalat sikeres akar lenni, hatékonyan kell kommunikálnia a dolgozóival” – nyilatkozta Mark Crail, az IRS Employment Review vezető szerkesztője. „A legtöbb munkaadó úgy gondolja, hogy az ő cégénél rendben mennek a dolgok, de a tanulmányunk szerint csupán kevesen értenek szót megfelelően az alkalmazottakkal. A belső kommunikáció fontosságát szem előtt tartva pedig azt hiszem sokan át fogják gondolni eddig működőképesnek hitt stratégiájukat.”
A felmérésben részt vevő munkaadóknak csupán egyharmada ragaszkodott az írásos kommunikációhoz. Amikor a megkérdezettek fennmaradó kétharmada értékelte saját cége belső kommunikációját, csupán egynegyedük alkalmazott formális módszereket. Ennek ellenére a megkérdezett vállalatok több mint felénél gondolták úgy, hogy működőképes a kommunikációs stratégiájuk.
A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a belső információáramlásnak számtalan fontos szerepe van, a legfontosabb, hogy az alkalmazottak kellően informálva legyenek a céget érintő változásokról. A felmérés kitért ezen kívül arra, hogy mennyire hatékonyan éri el az adott cég a dolgozókat, illetve, hogy mennyivel jobban, hatékonyabban végezhetik munkájukat a megfelelő kommunikációnak köszönhetően.
A felmérés konklúziója szerint a megfelelő információs szint biztosítása egyszerűbben elérhető a hatékony kommunikációval, mint a teljesítmény fokozása. A dolgozók a cég életébe történő bevonására a legjobb módszereknek a csapateligazítások, a hangulati felmérések és a fókuszcsoportok bizonyultak. A megkérdezett 74 vállalat közül 43-nak volt üzemi tanácsa, s 42 helyen működött szakszervezet.
A tanulmányban résztvevő cégek háromnegyede működtetett a dolgozók számára elérhető visszajelző csatornát, amelyek között egyaránt szerepeltek intranetes fórumok, igazgatói fogadóórák, bizalmas e-mailcímek és hasonlók. A vállalatok csaknem egyharmada alkalmazott kommunikációs csapatot a stratégia megtervezésekor, közel 38 százalék pedig tapasztalt vezetők tanácsára támaszkodott.
„Ha egy vállalat sikeres akar lenni, hatékonyan kell kommunikálnia a dolgozóival” – nyilatkozta Mark Crail, az IRS Employment Review vezető szerkesztője. „A legtöbb munkaadó úgy gondolja, hogy az ő cégénél rendben mennek a dolgok, de a tanulmányunk szerint csupán kevesen értenek szót megfelelően az alkalmazottakkal. A belső kommunikáció fontosságát szem előtt tartva pedig azt hiszem sokan át fogják gondolni eddig működőképesnek hitt stratégiájukat.”
Karrier
Panoráma
2005. október. 29. 09:10
A munkahelyi szörfözés évente 760 milliárd dollárba kerül
Karrier
hvg.hu
2005. október. 19. 13:56
A munkahelyen lustálkodni is lehet
Karrier
MTI
2005. október. 05. 11:25
Egyre fantáziadúsabban indokolják a munkahelyi lógást
Gazdaság
hvg.hu
2005. október. 05. 08:24
Munkahelyi fejtörők
Karrier
hvg.hu
2005. október. 24. 17:30
Tíz színpadi titok a munkahelyre
Hírkereső
MTI/hvg.hu
2005. szeptember. 22. 11:18