Célkeresztben a kollégák és az alkalmazottak
A Harris Interactive és a Dogile napokban megjelent felmérése szerint az amerikai felnőttek jelentős része (23%) keres információt az interneten a vele munkakapcsolatban állókról: ügyfelekről, kollégákról, beosztottakról.
A 2266 internet használót (1089 férfit és 1177 nőt) érintő vizsgálat szerint a férfiak jóval gyakrabban kezdeményeznek ilyen típusú keresést. A „megfigyelési” lista élén az ügyfelek állnak (a megkérdezettek 13%-a keres rájuk), őket követik az alkalmazottak (és a potenciális alkalmazottak) 10%-kal, a kollégák szintén 10%-kal, illetve a felügyelők, ellenőrök, vagy az annak vélt személyek 7%-kal. A különböző kapcsolattartást lehetővé tevő információk (például telefonszám) keresése az egyik legjelentősebb információszerzési indok, különösen az ügyfeleknél (85%), de a kollégák (57%), az alkalmazottak (47%) és a különböző ellenőrök (50%) esetében is jelentős.
A leginkább népszerű ok azonban nem meglepő módon a jó öreg kíváncsiság. Különösen a kollégák iránti keresések célja ez (71%), és emellett ráadásul a különböző szóbeszédek igazságtartalmának kinyomozása is szerepet kap válaszadók mintegy ötödénél. A felmérést végző cég képviselője elmondta, hogy a kutatókat meglepte a kíváncsiság előkelő helyezése. A munkaadók egyébként nem csak a keresés módszerét alkalmazzák azért, hogy alkalmazottaikról információt szerezzenek, egy korábbi felmérés kimutatta, hogy a munkaadók 60%-a ellenőrzi valamilyen szoftverrel a kimenő és a bejövő email-forgalmat. (Infinit)
Milyen céllal keresett információt munkavállalóiról?
Kíváncsiság 52%
Állásra jelentkező hátterének megismerése 48%
Speciális/kapcsolattartási információ (például telefonszám) 47%
Új munkahely keresése / felkészülés állásinterjúra 46%
Valamilyen szóbeszéd ellenőrzése 21%
Egyéb 17%
Forrás: Harris Interactive / Dogile
A leginkább népszerű ok azonban nem meglepő módon a jó öreg kíváncsiság. Különösen a kollégák iránti keresések célja ez (71%), és emellett ráadásul a különböző szóbeszédek igazságtartalmának kinyomozása is szerepet kap válaszadók mintegy ötödénél. A felmérést végző cég képviselője elmondta, hogy a kutatókat meglepte a kíváncsiság előkelő helyezése. A munkaadók egyébként nem csak a keresés módszerét alkalmazzák azért, hogy alkalmazottaikról információt szerezzenek, egy korábbi felmérés kimutatta, hogy a munkaadók 60%-a ellenőrzi valamilyen szoftverrel a kimenő és a bejövő email-forgalmat. (Infinit)
Milyen céllal keresett információt munkavállalóiról?
Kíváncsiság 52%
Állásra jelentkező hátterének megismerése 48%
Speciális/kapcsolattartási információ (például telefonszám) 47%
Új munkahely keresése / felkészülés állásinterjúra 46%
Valamilyen szóbeszéd ellenőrzése 21%
Egyéb 17%
Forrás: Harris Interactive / Dogile