Egyre szélesebb körben keresnek magas pozíciókra jelölteket az interneten
Mind több vállalat nyúl internetes eszközökhöz, hogy megtalálja magas beosztású vezetőit – derül ki egy brit intézet által készített vizsgálatból. Ma már a cégek 45 százaléka használja saját internetes oldalait a megfelelő vezetők megtalálására, míg 25 százalékuk állásközvetítő weblapokat is igénybe vesz.
Azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek az igazgatósági tagjaik megkereséséhez internetes eszközöket használnak egy év alatt csaknem megduplázódott, 12-ről 23 százalékra emelkedett. Közülük 81 százalék állította, hogy sikeres volt a keresésében, ami óriási előrelépés az egy évvel korábban mér 34 százalékhoz képest.
Ugyan ebben az időszakban megháromszorozódott (4-ről 13 százalékra emelkedett) azoknak a cégeknek a száma, amelyek állásközvetítő szájtok szolgáltatásait vették igénybe a szenior pozíciók betöltéséhez. Közöttük a sikeresek aránya 54-ről 72 százalékra emelkedett egy év alatt. A felmérést készítő Cranfield School of Management kutatásvezetője Emma Parry a Daily Telegraph című lapnak az eredményeket értékelve arról beszélt, hogy a munkaerőpiac úgy változott meg az utóbbi időben, ami (különösen a magasabb pozíciók esetében) egyre nehezebbé teszi a megfelelő szakemberek megtalálását. Ezért a cégek rákényszerültek, hogy a hagyományos álláshirdetési utak (például a nyomtatott lapokban való hirdetés) megtartása mellett új eszközökkel is – amennyire csak képesek – bővítsék a merítést a jó emberek megtalálása érdekében.
Az internet használata azonban nem csak felfelé, hanem a munkavállalói hierarchia alsóbb régiói felé is terjeszkedik. Egyre nagyobb azoknak a cégeknek a száma, amelyek kereskedelmi vagy vállalati job site-okat alkalmaznak a képzetlen, az irodai vagy a fizikai munkavállalók megtalálására. Míg tavaly a fizikai munkások internetes kereséséről csak a vállalatok 14 százaléka számolt be, addig az idén arányuk már 44 százalékra emelkedett.
Ma már csak a munkaadók 40 százaléka mondja, hogy nem használ internetet foglalkoztatási célokra, és nincs is elképzelése róla, hogy miként nyúlhatna ilyen eszközökhöz. Emma Parry szerint ma még mindig sok a bizonytalanság az internet használata körül, hiszen a technológia alig tíz éves, s ez akárhogy is, de még mindig csak a web gyermekkora. Sok ember megpróbálkozik a használatával és aztán feladja, míg a vállalatok egy része a kezdeti lelkesedésből elburjánzó internetes fejlesztések után most már tenne egy lépést hátrafelé, hogy átgondolhassa az internet kínálta jelenlegi lehetőségeket és a folytatást.
A kutatás megállapította, hogy a vállalati weboldalakat összességükben még mindig többen látogatják, használják, mint a kereskedelmi job site-okat. Ugyanakkor az utóbbiak a leginkább használt internetes eszközök az értékesítési-, IT- és szolgáltatási területen dolgozó szakemberek megtalálására. Azoknak a cégeknek, amelyek jelenleg nem használják az internetet a rekrutálási feladatok ellátására, 33 százaléka jelezte, hogy ki fogja próbálni az webes állásközvetítő szolgáltatásokat, és 42 százalékuk tervezi saját vállalati toborzóoldal elindítását.
MZ
Ugyan ebben az időszakban megháromszorozódott (4-ről 13 százalékra emelkedett) azoknak a cégeknek a száma, amelyek állásközvetítő szájtok szolgáltatásait vették igénybe a szenior pozíciók betöltéséhez. Közöttük a sikeresek aránya 54-ről 72 százalékra emelkedett egy év alatt. A felmérést készítő Cranfield School of Management kutatásvezetője Emma Parry a Daily Telegraph című lapnak az eredményeket értékelve arról beszélt, hogy a munkaerőpiac úgy változott meg az utóbbi időben, ami (különösen a magasabb pozíciók esetében) egyre nehezebbé teszi a megfelelő szakemberek megtalálását. Ezért a cégek rákényszerültek, hogy a hagyományos álláshirdetési utak (például a nyomtatott lapokban való hirdetés) megtartása mellett új eszközökkel is – amennyire csak képesek – bővítsék a merítést a jó emberek megtalálása érdekében.
Az internet használata azonban nem csak felfelé, hanem a munkavállalói hierarchia alsóbb régiói felé is terjeszkedik. Egyre nagyobb azoknak a cégeknek a száma, amelyek kereskedelmi vagy vállalati job site-okat alkalmaznak a képzetlen, az irodai vagy a fizikai munkavállalók megtalálására. Míg tavaly a fizikai munkások internetes kereséséről csak a vállalatok 14 százaléka számolt be, addig az idén arányuk már 44 százalékra emelkedett.
Ma már csak a munkaadók 40 százaléka mondja, hogy nem használ internetet foglalkoztatási célokra, és nincs is elképzelése róla, hogy miként nyúlhatna ilyen eszközökhöz. Emma Parry szerint ma még mindig sok a bizonytalanság az internet használata körül, hiszen a technológia alig tíz éves, s ez akárhogy is, de még mindig csak a web gyermekkora. Sok ember megpróbálkozik a használatával és aztán feladja, míg a vállalatok egy része a kezdeti lelkesedésből elburjánzó internetes fejlesztések után most már tenne egy lépést hátrafelé, hogy átgondolhassa az internet kínálta jelenlegi lehetőségeket és a folytatást.
A kutatás megállapította, hogy a vállalati weboldalakat összességükben még mindig többen látogatják, használják, mint a kereskedelmi job site-okat. Ugyanakkor az utóbbiak a leginkább használt internetes eszközök az értékesítési-, IT- és szolgáltatási területen dolgozó szakemberek megtalálására. Azoknak a cégeknek, amelyek jelenleg nem használják az internetet a rekrutálási feladatok ellátására, 33 százaléka jelezte, hogy ki fogja próbálni az webes állásközvetítő szolgáltatásokat, és 42 százalékuk tervezi saját vállalati toborzóoldal elindítását.
MZ