2010. október. 28. 16:46 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. október. 28. 16:32 HR

Miért jó, ha a cégvezető nő?

Egyre több vállalatvezető gondolja úgy a világban, hogy a nők bevonása a cégvezetésbe javítja az üzleti eredményeiket. A cégek egyharmada viszont semmit nem tesz ennek érdekében - derül ki egy kutatásból.

A vállalatvezetők 72 százaléka gondolja úgy, hogy sikeresebb az a cég, amelynek vezérkarában nők is ülnek - derül ki a McKinsey globális kutatásából. Ennek ellenére a cégek többségénél a csúcsvezetők között még mindig túlsúlyban vannak a férfiak. Az azonban bíztató, hogy a tavalyi felméréshez képest 12 százalékkal nőtt azoknak az aránya, akik szerint a nők bevonása a felsővezetői körbe jobb üzleti teljesítményt eredményez. A megkérdezettek körében ez az arány 72 százalék. A képet valamelyest árnyalja, hogy a női válaszadók esetében ez arány jóval magasabb, 85 százalék. 

A nők előrejutási esélyei azoknál a cégeknél nagyobb, ahol kiemelt célnak tekintik, hogy a nők is hasonló lehetőségekhez jussanak, mint a férfiak, és ennek érdekében megfelelő intézkedéseket is hoznak. A nők előrejutását legfontosabb stratégiai célnak tekintő cégek körében 32 százalékkal olyan van, amelynek felsővezetésében a nők aránya meghaladja a 15 százalékot. Ugyanakkor a megkérdezett cégek mindössze 28 százalékánál szerepel a legfontosabb tíz cél között, hogy bevonják a nőket is a cégvezetetésbe. Pozitív változásként könyvelhető el, hogy a tavalyi 40 százalékhoz képest 2010-re 32 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, ahol a nők előrejutásának kérdése egyáltalán nem szerepel a vállalati agendában.

A nők előrejutását segítő intézkedések közül kiemelkedik a rugalmas munkaidő biztosítása, a családi és munkahelyi feladatok összeegyeztethetőségét biztosító lépések, illetve mentorprogramok, amelyek keretében tapasztalt vezetők segítik a vezetői szerepre vágyó női munkavállalókat.

A térségenkénti összehasonlítás eredményei szerint leginkább az ázsiai-óceániai régióban szerepel kiemelt célként a nők felsővezetésbe segítése. Ebben a térségben a cégek 35 százalékánál szerepel a legfontosabb tíz cél között a nemi diverzitás. Ugyanez az arány Észak-Amerikában 28, Európában 27, míg Latin-Amerikában 21 százalék.

Forrás: ELTE TáTK hírlevél