Itthon hvg.hu 2024. november. 07. 15:16

Nyolc év börtönt kapott az Írországba hatvan kiló heroint csempésző magyar pilóta, társát szexuális bűncselekménnyel is vádolják

N. Zoltán legkorábban öt év múlva szabadulhat.

Nyolc év letöltendő börtönbüntetésre ítélték Írországban N. Zoltánt, aki azt a kisrepülőgépet vezette, amelyben az ír hatóságok tavaly decemberben 60 kilogramm heroint találtak – írja a Blikk.

A döntés értelmében a magyar férfi leghamarabb a büntetése háromnegyed részének letöltése után szabadulhat, és büntetésébe beleszámítják azt a közel egy évet is, amelyet tavalyi letartóztatása óta börtönben töltött. Vagyis legkorábban öt év múlva kerülhet szabadlábra.

Az ír hatóságok 2023. december 3-án közölték, hogy őrizetbe vettek egy negyvenes éveiben és egy hatvanas éveiben járó férfit, miután rajtaütöttek egy 8 millió eurót érő heroinszállítmányon, amelyet egy landoló kisrepülőgépen találtak meg a dublini Weston repülőtéren. Másnap aztán meg is nevezték a két férfit, a 62 éves N. Zoltánt és a 49 éves A. Ignácot. Bírósági meghallgatásán a nyugalmazott vadászpilóta, N. Zoltán azt állította: ő úgy tudta, speciális mikrochipek készítéséhez szükséges anyagot szállítanak, nem tudott a heroinról. A. Ignác pedig eleinte azt állította, hogy kényszerítették a részvételre, mostanra azonban beismerő vallomást tett.

A Blikk szerint a mostani ítélettel csak N. Zoltán eljárása szűnt meg, A. Ignác ügye viszont folytatódik, mivel a mobilján fotók és videók formájában „szigorúan büntetendő cselekmény nyomaira” bukkantak. Őt ezért már hónapokkal ezelőtt átszállították egy másik, szexuális ragadozóknak fenntartott fegyintézetbe.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.