Itthon hvg.hu 2024. október. 14. 12:23

Vitézy Dávid szerint Lázár János szavait cáfolják a MÁV-vezér kijelentései

A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.

Lázár János állításait cáfolják a MÁV vezérigazgatójának kijelentései – írta Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a Facebookon. Ennek alátámasztására idézte az építési és közlekedési miniszter szavait is, aki négy napja azt közölte a HÉV-járművek cseréjével kapcsolatban: „Döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot”.

Hegyi Zsolt, a MÁV-vezérigazgatója ugyanakkor azt mondta hétfőn az Indexnek, hogy ebben az ügyben még nem lehet kategorikus kijelentéseket tenni, várhatóan idén lesznek véglegesek a tervek. Az pedig Vitézy Dávid szerint egészen biztos, hogy a kormány által múlt héten elfogadott, 2035-ig szóló közlekedéspolitikai stratégiában nem szerepel a HÉV-járműcsere.

A politikus ugyanakkor nemcsak a járműcserével kapcsolatban talált ellentmondást, hanem a HÉV-járatok ritkításának terve miatt is. Lázár János korábban erről azt közölte: „A HÉV menetrendjéhez nem kell, és nem is fogunk hozzányúlni januártól”.

Hegyi Zsolt viszont azt mondta: „A helyzet kezelésére olyan megoldást keresünk, ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti. A sajtóban megjelent mértékű módosításokat tehát határozottan cáfolom, mindegy, hogy ki milyen papírra hivatkozik: nincs menetrendi döntés, de még nem is kell, hogy legyen.”

Az államtitkár szerint tehát nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató szerint pedig még nincs róla döntés, és más mértékű lesz, mint ami a sajtóban megjelent – összegzett Vitézy Dávid.

Mint azt korábban a HVG megírta, csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid is tiltakozott az elképzelés ellen, amelynek nyilvánosságra kerülése után menesztették a MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatóját.

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.

Hirdetés