Mi a baj a MÁV-val és hogyan lehetne megoldani azt akár holnap, akár hosszú távon? Miért hagyja a kormány lerohadni az autós közlekedés javára a vasutat, miközben a miniszterelnök „Bukarest–Budapest TGV-ről” beszél? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk a MÁV-krízist.
Huszonnégy órán belül három fő csomópontját veszítette el a magyar vasúti közlekedés, ez pedig rég nem látott késéseket, kellemetlenségeket eredményezett országszerte. Mindezt mintegy felvezette az, hogy múlt szombaton a Balaton déli partján is lebénultak a vasutak egy pályahiba miatt. A MÁV-nak mára sikerült feloldania a pár napig tartó krízist, arra azonban, úgy fest, egyelőre sem nekik, sem a minisztériumnak nincs válasza, a későbbiekben hogyan kerülnék el azt.
Mi segíthetne a MÁV-on? Mivel tehetnék már holnaptól kellemesebb élménnyé az utazást még a jelenlegi állapotok mellett is? Hol a felelőssége a kialakult helyzetben Lázár Jánosnak és a közlekedési kormányzatnak?
Erről kérdezte Kacskovics Mihály Béla Sztojcsev Ivánt, a HVG gazdasági újságíróját.
Kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.
Vagy iratkozzon fel a Fülke csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts
- 00:35 Intro
- 01:32 Mi történt augusztus 24-én a Balaton déli partján?
- 02:27 Mi történt vasárnap a Keletinél?
- 05:41 Mennyin múlott, hogy nem lett tömegbaleset a kisiklott szerelvény miatt?
- 06:43 Miért ennyire gyakoriak a vasúti problémák Magyarországon?
- 10:57 Mennyire ítélhető meg egyértelműen a MÁV felelőssége az ilyen helyzetekben?
- 13:03 Mik történtek 2022-ben a közlekedési tárcával?
- 17:41 Igaza van-e Vitézynek, amikor a Lázár-féle központosítást okolja a problémákért?
- 19:18 Milyen hatásai lesznek a MÁV és a Volán összevonásának?
- 21:33 Jogos-e, hogy Lázár az „elmúlt 30 év mulasztásaira” fogja a jelenlegi helyzetet?
- 24:17 Milyen eszközzel tudna a MÁV javítani az utasélményen?
- 26:15 Le kellene-e mondania ezek után Lázár Jánosnak?