Pafféri Zoltán a kollégái mellett az építési és közlekedési miniszternek is üzent.
Szeptember elsejével új vezérigazgatója lesz a MÁV-nak, ezt pénteken közölte Lázár János építési és közlekedési miniszter. Pafféri Zoltánnak az utódját is megnevezte a tárcavezető: a helyettese, Hegyi Zsolt, veszi át a vezetést a vasúttársaságnál.
Lázár János leváltotta a MÁV vezetését és közlekedési akciótervet jelentett be
Az építési és közlekedési miniszter állampolgári joggá tenné a közlekedéshez való jogot, egymilliárdos hitelt venne fel a vasútvonalak felújítására, húsz-harminc éves, használt vasúti szerelvényeket szerezne be, és átalakítja a MÁV-ot. Ennek keretében megváltozik a vasúttársaság vezetősége is.
Pafféri a bejelentésre a LinkedInen reagált, ahol azt írta: a megbízatása a cégcsoport átalakításának előkészítésével véget ér.
Lázárnak is üzent a bejegyzésében, azt írta: „Miniszter úrnak köszönöm az eddigi bizalmat, az együttműködést és a sajtótájékoztatón rólam mondott, elismerő szavait. És különösen köszönöm annak az 53 ezer munkatársamnak, akivel az elmúlt két és fél évben egy évtizednyi változást tudtunk végrehajtani és megalapozni. Megtiszteltetés volt velük szolgálni”.
A korábban a vasutasnapon elmondott beszédének soraival búcsúzott a kollégáitól: „A pohár félig tele van! Teli eredménnyel, amit a kihívások ellenére is elértünk. Erre pedig a kollégáink tudásának, tehetségének és teljesítményének köszönhetően voltunk és vagyunk újra meg újra képesek – a vasutasok és autóbuszosok közösségének köszönhetően. Köszönöm, hogy egy lehetek közületek.”
Negatív rekord: amióta jegyzik, nem késtek ennyit a feláras vonatok, mint idén júliusban
Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.
Lázár a pénteki sajtótájékoztatóján – a MÁV-vezér leváltása mellett – bejelentett egy öt pontos közlekedési akciótervet is. E szerint
- új személyszállítási törvényt javasol, amelyben állampolgári alapjoggá nyilváníttatná a közlekedéshez való jogot,
- egymilliárd eurós hitelt venne fel az Európai Beruházási Banktól a leromlott állapotú vasútvonalak felújítására,
- használt és új vasúti járműveket szerezne be amellett, hogy a tárgyalások továbbra is zajlanak a Talgo vasúti járműgyártó felvásárlásáról,
- az utasok komfortérzetét is növelnék a légkondicionálás és az utastájékoztatás fejlesztésével, valamint pályaudvarok felújításával,
- újjászervezik a MÁV-ot és annak leányvállalatait.
Lázár bejelentéseit Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és főpolgármester-jelölt kritizálta.
(Nyitóképünkön balra Pafféri Zoltán.)