A nagy figyelmet kapott, Budapestet közpénzből népszerűsíteni hivatott májusi influenszerutaztatás költségei után kutatva az Átlátszó arra jutott, hogy ebből is „a Rogán-féle propagandagyár beszállítói gazdagodhattak”.
Közel tízmilliárd forintért rendelt kommunikációs szolgáltatásokat Balásy Gyula cégeitől a Magyar Turisztikai Ügynökséghez (MTÜ) köthető Visit Hungary Zrt., amely májusban budapesti luxusutat szervezett külföldi influenszereknek – írja az Átlátszó.
A portál cikkéből kiderül az is, hogy bár az egyik résztvevő Orbán Ráhelnek köszönte meg, hogy itt lehet, az MTÜ szerint a kormányfő lányának nem is volt köze az akcióhoz. Az sem teljesen világos, pontosan mit kapott az állam a pénzéért a tartalomgyártóktól.
Az Átlátszó arra jutott, hogy a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól a Visit Hungary-s projektekre közel 10 milliárd forintot kapott Balásy Gyula két cége, a New Land Media és a Media Dynamics.
Az viszont, hogy a külföldi influenszerekkel milyen megállapodásokat kötött a Visit Hungary vagy Balásy cégei, nem derült ki – olvasható a cikkben. Korábban egyébként a HVG is írt arról, hogy
a Budapest Influencer Trip nevű program az MTÜ vezetője szerint 1,5 milliárd forintba került.
A május végi programsorozat keretein belül több száz influenszer, köztük többmilliós követőtáborral rendelkező külföldi tartalomgyártók is Budapesten voltak, és a fővárosból posztolgattak. Erről imázsfilm is készült, benne az Operával, a Parlamenttel és a Halászbástyával.
Az influenszerek úti céljai közt voltak Orbán Viktor kormányfő veje, Tiborcz István-féle BDPST Group érdekeltségébe tartozó helyek: a Botaniq Budai Klub, az Opera, a Four Seasons Hotel, a Szimpla, a New York kávézó, illetve a budai várban található Arany Bástya étterem – némelyik az imázsfilmben is látható.