Egy menetrendtervezet szerint lassabbak lesznek majd a szegedi, debreceni és békéscsabai InterCity-k is. De van olyan vonal, ahol 17 perccel is megnőhet a menetidő.
Ismét nőhetnek a vasúti menetidők decembertől – állítja a Közlekedő Tömeg. A szervezet szerint a Vasúti Pályakapacitás-elosztó (VPE) Kft. honlapján közzétett üzemi menetrend-tervezetek azt mutatják, hogy számos vonalon jelentősen nő majd a személyszállító vonatok menetideje.
A Közlekedő Tömeg szerint többek között az alábbi vonalakon lehet lassulásra számítani, ha elfogadják a tervezetet:
- A 14-es, Pápa-Csorna vasútvonalon 6 perccel nő a menetidő mindkét irányban. Változatlan indulási idők mellett későbbi érkezésre számítsanak az erre utazók.
- A 35-ös, Kaposvár-Siófok vasútvonal eddig is hektikus menetrendje tovább romlik az eljutási idők tekintetében. A Kaposvárról induló kora délutáni diákvonat várhatóan 20, a délutáni ingázó 10 perccel indul korábban. Előbbi 17, utóbbi 6 perccel hosszabb idő alatt jut el Siófokra, mint tavaly. Siófok felől is előrehozott indulásokra kell számítani, a diákvonat 13 perccel előbb közlekedik, a fél hatos pedig 10 perccel később. A reggeli ingázó szerelvény 11 perccel, a délutáni diák pedig 7 perccel később ér Kaposvárra, mint tavaly.
- A Gemenc InterRégió Székesfehérvárról 4 perccel hamarabb indul.
- 94-es vasútvonal: Az ország egyik legsúlyosabb helyzetű térsége még messzebb kerül a legközelebbi nagyvárostól: Miskolc-Tornanádaska között újabb 17 perccel nő a menetidő.
- TOKAJ, NYÍRSÉG IC (100): a Nyugati pályaudvartól Debrecenig 3 perccel nő a menetidő.
- 102-es vasútvonal: A Kál-Kápolna felé közlekedő vonatok ismét egyórás kiskörei tartózkodás nélkül közlekednek.
- 106-os vonal: Noha tavaly egész nyáron vágányzár volt Derecske és Sáránd között, Debrecen és Nagykereki között mégis 17 perccel nő a menetidő.
- 113-as vasútvonal: az ország legkeletibb térsége ezentúl még 7 perccel keletebbre lesz: ennyivel nő meg a menetidő Fehérgyarmat és Zajta között.
- 116-os vonal: Nyíregyháza és Vásárosnamény között 8 perccel nő a menetidő.
- BÉKÉS IC (120): a csabai InterCity-k menetideje 4 perccel nő.
- A 121-es vasútvonalon Kétegyháza és Mezőhegyes között Mezőhegyes felé 8, ellenirányban mintegy negyedórával növekszik a menetidő.
- NAPFÉNY IC (140): A Szegedi InterCity-k menetideje 7 perccel, 2 óra 33 percre nő.
- Szeged-Békéscsaba (135) vasútvonal: Hódmezővásárhely-Orosháza között 32 percre nő a menetidő, ezáltal a mostani, óránkénti ütemes közlekedés ellehetetlenül: kétóránként marad közvetlen Szeged-Békéscsaba vonat.
- Szentes környéki vonalak (130, 147): Kiskunfélegyháza és Szentes között hét perccel, 61 percre nő a menetidő, Félegyházán a Szentes felé induló vonatnak 20 perces átszállása lesz Budapest felől. Szétesnek a szentesi csatlakozások Szolnok irányából és irányába.
A Közlekedő Tömeg arról is ír, a korábbi években sikerült elérniük, hogy a menetrend változásokat társadalmi egyeztetéssel készítsék el, ám ez idén elmaradt. „Ezúton is kérjük a szolgáltatást megrendelő Minisztériumot, hogy az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról, a jól ismert és gyakran hangoztatott üzemeltetési szempontokon túl ismerje meg bátran az utazóközönség elvárásait is” – írják közleményükben.