Egyelőre azt vizsgálják, milyen feltételekkel fejleszthető tovább a rendszer.
Egy évvel ezelőtt tesztjelleggel bevezették Budapest Pay&GO szolgáltatást, aminek a lényege, hogy az utasoknak a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai vagy digitalizált bankkártyára.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a digitális fizetési szolgáltatással kapcsolatban nagyon pozitívak az eddigi tapasztalatok, indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül, ami jelenleg csak a 100E reptéri buszon és a kisföldalattin érhető el.
Mint legújabb közleményükben írják, a változó ügyféligényekre reagálva a közbeszerzési eljárás részeként július 8-án előzetes piaci konzultációt indítanak, hogy megvizsgálják, milyen feltételekkel tehetik elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetnék tovább a rendszert.
Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.