A közmédia ezúttal nem csak lejáratóanyaggal, de hirdetéssel is beszállt a kampányba.
42 millió forintot költött egy hét alatt a Megafon Központ arra, hogy a Magyar Péterről szóló lejárató anyagokat terítse – írja a Lakmusz. Urbán Ágnes médiaszakértő ezzel kapcsolatban az RTL Híradójának azt mondta, szokatlan, hogy a hirado.hu is aktivizálta magát a témában. A közmédia oldala ugyanis március 28. és április 2. között 615 ezer forintot költött ilyen jellegű hirdetésekre. Ebből félmillió szinte kizárólag arra ment el, hogy Varga Judit Hajdú Péternek adott interjúját promózták.
„Többször láttunk már ilyet az elmúlt 14 évben, hogy a Fidesz valamilyen aktuális botrányt megpróbálja a figyelmet teljesen eltéríteni. Vagy valamilyen teljesen új narratívát hoz be, és valamilyen más ügyre tereli a figyelmet, vagy pedig az adott ügynek ad egy gellert, és megpróbálja áthelyezni a hangsúlyokat. Azt hiszem, hogy most itt az utóbbit látjuk” – mondta Urbán Ágnes a lejáratókampányról.
A hirado.hu szerepéről azt mondta, „gondoljunk bele, itt van egy 140 milliárd forintból működő intézmény, a közmédia, és többek között arra költenek, hogy bulvár Youtube-csatornák tartalmait hirdetik. Ez önmagában is elképesztő”.