Amikor az első kerékpáros felvonulásokat szervezték, még annak is örültek, ha bárhová sikerült bepasszírozni egy biciklis utat, ma már Kispesttől Angyalföldig védett útvonalon lehet tekerni a fővárosban.
Kedd este hat óra körül már közel 200 ember gyűlt össze a Népligetben, hogy részt vegyenek a Budapest első védett kerékpáros sávjainak felavatására szervezett Happy Massen.
A sávok népszerűségét nemcsak ez jelzi, hanem az is, hogy a Magyar Kerékpárosklub kedd reggeli, nem akkreditált közösségi forgalomszámlálása során óránként 2500 kerékpárost mértek az Üllői úton a reggeli csúcsidőszakban, ehhez képest a régebb óta meglévő Andrássy úti kerékpáros sávokon 3100-an tekertek el ebben az időszakban.
19 év telt el a Critical Massek kezdeti időszaka óta, azóta minden polgármester alatt szerveztek ilyen Happy Masst - mondta Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az esemény kezdetén, aki jelezte, hogy
a kezdetekhez képest, amikor még annak lehetett örülni, hogy valahova bepasszíroztak egy-egy kerékpáros fejlesztést az utóbbi időben "áttörtük az üvegplafont".
Váci úton és az Üllői úton a korábban metrópótló buszok által használt sávokon kialakított kerékpársávok lehetővé teszik, hogy Kispesttől Angyalföldig át lehessen szelni a várost védett útvonalakon, az elnök szerint ennek nyomán várhatóan többen választják a kerékpárt.
A kerékpársávok átmenetileg okozhatnak dugókat - ismerte el Kürti Gábor, de jelezte, hogy azok, akik ezeket a sávokon kerékpároznak, máshol sem jelennek meg autóval az utakon, vagyis összességében több helyük marad azoknak, akik autót kénytelenek használni.BKK: Hat százalékkal csökkentik a torlódási időt az "oszlopos kerékpársávok", amiket utálnak a taxisok
A fővárosi közlekedési vállalat a mentők aggályaira is reagált.
Emellett a sávok szerinte az érintett útvonalak és a város élhetőségén sokat javítanak majd.
Balog Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke történelminek nevezte az eseményt, és a civil részvétel fontosságát hangoztatta a fejlesztéssel kapcsolatban.
Bosszankodnak a mentők az új biciklisávokon, a főváros viszont nem érti, miért
Az "oszlopos kerékpársávok" nem aratnak osztatlan sikert.
Balog Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke történelminek nevezte az eseményt, és a civil részvétel fontosságát hangoztatta a fejlesztéssel kapcsolatban.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Váci úton és az Üllői úton műanyag oszlopokkal védett bringasávok nem arattak osztatlan sikert. Az Országos Mentőszolgálat már a múlt héten azt kifogásolta: a buszsávokból kialakított kerékpárutak keskenyek ahhoz, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajtuk, az oszlopok pedig a parkolást is gátolják néhol.
A taxisoknak pedig az nem tetszett, hogy a buszsávokkal ellentétben ezekre már nem hajthatnak fel.
A BKK tegnap reagált ezekre a kritikákra, azt írták, hogy
- a forgalmi sávok száma és szélessége nem változott;
- nem okoznak dugókat az új kerékpársávok, sőt, amióta ezeket kialakították, azóta a Waze-adatok feldolgozása alapján 6 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő az Üllői és Váci úton;
- a taxisok nem azért nem használhatják ezeket a sávokat, mert kihelyezték a műagyag oszlopokat, hanem azért, mert a KRESZ tiltja ezt;
- a kerékpársávok 2,6 méter szélesek, ezeken elférnek a 2 méter széles mentőautók, amelyek életmentés esetén felhajthatnak a biciklisávra;
- a kerékpársávok helyén a metrópótlós időszak előtt parkolók voltak, így korábban egyáltalán nem volt lehetőség arra, hogy ezeken a területeken álljanak meg a mentők, vagy hogy ide húzódjanak le a mentőnek utat nyitó autók.