Giltner Attila gyakorlott sofőrnek tartja a férfit, aki azt a Mercedest vezette, amely halálra gázolta egy kerékpárost.
Nincs helye közúton az autósportoknak – mondta Giltner Attila, a Magyar Gyorsulási Szövetség elnökhelyettese az RTL stúdiójában az Árpád hídi halálos balesettel kapcsolatban.
Mint a beszélgetésből kiderült, Giltner közvetetten ismeri is azt a férfit, aki RACE-001 rendszámú Mercedesével előbb átszakította a kerékpárutat az úttesttől elválasztó korlátot, és halálra gázolt egy arra haladó kerékpárost, majd autójával visszasodródott az útra, és összeüközött egy BMW-vel.
Az elnökhelyettes a mercedesest nem tartja gyakorlatlan sofőrnek, elmondta róla, hogy sok gyorsulási és pályaversenyre járt. Arról is beszélt, hogy a balesetnek szerinte út- vagy technikai hiba, esetleg valami más történés lehetett az oka, mivel a Mercedes és a hozzá hasonló nagy teljesítményű autók tele vannak biztonsági eszközökkel.
Közölte, hogy a szövetségnél van egy mondás, amely szerint a sas nem vadászik a légyre, vagyis egy 600 lóerős autóval nem kergetnek 200 lóerőseket. Ez persze nem jelenti azt szerinte, hogy egy nagy teljesítményű autó ne lenne a közutakra való, mivel azzal is be lehet tartani a közlekedési szabályokat.
A lapunknak is nyilatkozó közlekedés-biztonsági szakértő azt valószínűsítette, hogy a sofőr óránként 130-150 kilométeres sebességgel száguldhatott, amikor legyalulta a szalagkorlátot.
Árpád hídi horrorbaleset: miért nincs VÉDA, és mire céloz Karácsony azzal, hogy az állam akadályozza Budapestet?
Homályosak a szombat hajnali Árpád hídi biciklista-gázolás részletei, de egy biztos: autósok 130-150 kilométer per órával rongyoltak a hídon. Hogy ezt miért tehették meg, arra egyelőre nincs válasz, sőt a főpolgármester egy Facebook-posztban rendszerszintű problémákra céloz, amelyek szerinte akadályozzák a gyorshajtók ellenőrzését. Miért mondja Karácsony, hogy Budapestnek "ha törik, ha szakad" hozzáállással kell telepíteni a sebességmérő kamerákat?