A főváros 2012-ben félmilliárdos uniós támogatásból indította el a budapesti hajózást, azonban 2023-ban már nincs pénze a BKV-nak erre.
Átlagosan ötezer forintba kerülnek a magáncégek sétahajóira a jegyárak a Duna budapesti szakaszán. A BKV menetrend szerinti hajóin azonban ennek töredékéért lehetett közlekedni – évekkel ezelőtt. 2020 óta viszont ezek a járművek nem üzemelnek és úgy fest, 2023-ban sem fognak, hiszen nincs pénz az üzemeltetésükre - derült ki az RTL Híradójából.
2012-ben félmilliárd forintos uniós támogatásból indította el a főváros a BKV hajóit, akkor a hajók éves utasszáma elérte a 346 ezer főt. 2019-ben már csak 260 ezer ember hajózott a menetrend szerinti járatokkal, a szolgáltatás pedig mindössze ötvenmillió forintos bevételt ért el – ez viszont az üzemeltetési költségek alig harminc százalékára volt elég. Dorner szerint pedig jelenleg sem a hajók, sem a kikötők állapota nem alkalmas jelenleg arra, hogy a Dunán tömegközlekedést lehessen szervezni.
Budapesten hajós körjáratok idén is lesznek – de ezeket nem a főváros, hanem a MAHART fogja üzemeltetni áprilistól. A BKV-nak az RTL beszámolója szerint csupán egy komp maradt, azonban a soroksári révnél járó hajóvonal karbantartási munkák miatt május végéig nem üzemel. Az RTL ugyan kereste a Fővárosi Önkormányzatot azzal kapcsolatban, hogy terveznek-e a jövőben a kishajós tömegközlekedés újraindításával, viszont választ nem kaptak.