A szelet csapadékhullás előzi meg, de lehetnek olyan területek, ahol ez elmarad vagy csak kevés eső esik, így ismét kialakulhatnak lokális porviharok.
Ismét viharos szél és porviharok alakulhatnak ki az országban – figyelmeztet az Országos Meteorológiai Szolgálat a Facebook-oldalán.
Azt írták, hogy pénteken az esti órákban hidegfront éri el a Kárpát-medencét, így csapadékosabbra fordul az időjárás.
- Éjszaka északnyugat felől egyre több helyen elered az eső, illetve szombaton is többfelé számíthatunk esőre, záporra, sőt helyenként az ég is megdörrenhet.
- Vasárnap napközben inkább csak kisebb záporok lesznek, majd az esti óráktól ismét lehet eső.
- Hétfőre virradóra sokfelé kell számítani csapadékra, a magasabban fekvő helyeken hó, havas eső is lehet, ugyanis újabb adag hideg léghullám érkezik.
Emellett a szél is felélénkül: ismét nagy területen várható viharos, erősen viharos szél. A csapadék átvonulása után,
kiemelten a Dunántúlon, annak is az északi felén kell a legerősebb széllökésekre számítani.
Hétfőn a reggeli, délelőtti óráktól kezdve fokozatos szélerősödés várható, és a déli, kora délutáni órákra el is éri maximumát az északnyugati szél. Nagy területen valószínű viharos, 60 kilométer/óránál erősebb szél, de a 70-80 kilométer/órás széllökésre is fel kell készülni még síkvidéken is. Ennél nagyobb szélsebességre a hegyvidéki területeken kell számítani, ott akár a 90-100 kilométer/órát is elérhetik, akár meg is haladhatják a széllökések.
Ugyan a szelet csapadékhullás előzi meg, de lehetnek olyan területek, ahol ez elmarad vagy csak kevés eső esik, így ismét kialakulhatnak lokális porviharok. Emiatt kérik a közlekedőket, hogy mindig a forgalmi, időjárási és látási viszonyoknak megfelelően közlekedjenek.
Néhány héttel ezelőtt hatalmas tömegbaleset következett be lokális porvihar miatt az M1-es autópályán, amelyben egy ember életét vesztette és több tucatnyi megsérült.
Nem volt rá szükség, ezért nem terveztek porátfúvás elleni védelmet az M1-es autópályára
A szombati tömegszerencsétlenséget nem megszokott, hanem extrém időjárási viszonyok okozták - ezzel védekezett az M1-es autópályát üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt., miért nem védte semmi a pályát a por ellen. Magyarországon egyébként egyetlen autópálya sem rendelkezik porvihar elleni védelemmel, és a szél ellen sem lehet mit tenni.