Itthon hvg.hu 2023. március. 22. 06:45

500 millió forintot kapott a Lungo Drom, de nem árulják el, hogy honnan és hogy pontosan mire költötték

Jókora késéssel elérhetőek lettek a Lungo Drom 2017 és 2021 közötti beszámolói: a szervezet pénzügyeiről kiderült, hogy mennyi pénz érkezett, az is, hogy tagdíjat senki nem fizetett, de hogy akkor honnan jött a pénz, és pontosan mire fordították, az már homályban maradt.

Ugyan a civil szervezeteknek minden év május 31-ig el kell küldeniük az előző évről szóló pénzügyi beszámolójukat, a Lungo Drom a 2017 és a 2021 közötti papírjait csak most hozta nyilvánosságra – írja a Népszava. A lap részletesen megnézte a Farkas Flórián vezette romaszervezet dokumentumait: ez alapján a Lungo Drom összesen nagyjából 500 millió forintot kapott öt év alatt, minden évben egyre kevesebbet, de nem lehet tudni, hogy honnan, minden tétel az „egyéb bevételek” sorba került.

Sok köszönet nem volt a pénz felhasználásának dokumentálásában sem. Erről ugyanis minden évre ugyanazt a mondatot írták be: „a szövetség az alapcél szerinti tevékenysége keretében ellátta az általa képviselt népréteg érdekeinek képviseletét”.

A Lungo Drom politikusai állítják, hogy a szervezetnek több tízezer tagja van. Ehhez képest a vizsgált öt évben a tagdíjakból származó bevétel 0 forint volt a Népszava szerint.

Azt pedig a hvg.hu tudta meg, hogy a NAV mintegy 150 millió forintot próbál behajtani a Fővárosi Roma Nemzetiségi Önkormányzaton, amelynek számláját a tartozások miatt már régen zárolták. És ez még nem is az összes tartozásuk, mert az 220 millió körüli.

Hirdetés
Címkék
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.