A BKK úgy számolt, hogy a téli üzemszünettel 120 millió forintot lehetett megspórolni, a melegebb időben viszont már elég jó a fogaskerekű kihasználtsága ahhoz, hogy újraindítsák.
Miután novemberben az energiaválságra hivatkozva leállították a fogaskerekűt, a Budapesti Közlekedési Központ most bejelentette: április 1-jén újraindul a közlekedés a vonalon.
A téli üzemszünetet kihasználták arra, hogy felújítsák a pályát, így csendesebben és üzembiztosan jár majd a fogaskerekű – ígérték.
A járat hétköznapi menetrendje nem változik a leállás előttihez képest, kora reggel és késő éjszaka pedig megmarad a tavaly bevezetett és bevált TELEfogas rendszer. Hétvégén napközben 15 percenként járnak majd a szerelvények, de ha a nagyobb forgalom indokolja, akkor a BKK sűríti majd a járatot.
A BKK úgy számolt a leállás elején: télen hétköznapokon csak 10, hétvégén is legfeljebb 30 százalékos kihasználtsággal üzemel a fogaskerekű, ezért sokat lehetett spórolni azzal, hogy novembertől márciusig nem járt. Ráadásul sokkal rosszabbul érintette az energiaárak elszállása, mint a villamoshálózatot, mert az átlagos villamosoktól eltérő vontatási feszültséggel üzemel, a hetvenes években gyártott járművek pedig nem alkalmasak a visszatáplálásra, ezért az új energiaárak mellett az üzemeltetési költség legalább a duplájára nő. Ezért úgy számoltak, hogy a téli üzemszünettel nagyjából 120 millió forintot spóroltak meg.